اکثر شرکتهای غربی فکر میکنند که میتوانند همان موفقیتی را که در داخل به دست آوردهاند، در سایر نقاط جهان نیز کسب کنند. همانطور که قبلا هم بیان شد، یکپارچگی برند حایز اهمیت است، اما بازارهای مختلف از رویکردهای مختلف استقبال میکنند. علاوهبراین بازاریابان باید بسته به رفتارهای بازار درنظر بگیرند که بازاریابی از چه مجاریای مناسب است.
برزیل در اینجا نمونهی خوبی است؛ در برزیل، بهخاطر محبوبیت فیسبوک کمپینهای بازاریابی بیشتر از طریق فیسبوک موفقتر عمل کردهاند. اما در امریکای لاتین میتوان از طریق توییتر مخاطبین بیشتری داشت. ازاینرو، باید از طریق تحقیق در بازار بررسی کنید که چه مجاریای بهترین نتایج را برایتان دارد.
دیدگاهتان را بنویسید