افراد گاهی به این دلیل به انجام کاری خاص تحریک می‌شوند که بار قبل به‌خاطر انجام آن کارِ به‌خصوص، پاداش دریافت کرده بودند. برای مثال نشان‌دادن یک انگشتر الماس به اطرافیان برای فرد حس اعتبار و تأیید می‌آورد. پس فرد تشویق می‌شود چنین خریدهایی را تکرار کند.

۹. نیاز به وابستگی و تعلق

وابستگی و تعلق به معنی گسترش روابط دوستانه و رضایت‌بخش با دیگران است که بخش خیلی مهمی از زندگی افراد را شکل می‌دهد.

در بازاریابی انگیزشی گاهی از نمادهایی مثل خانواده، جمع دوستان و احساس تعلق استفاده می‌شود تا این نیاز افراد را برانگیزاند.

۱۰. نیاز به تقلید

منظور از تقلید، سازگاری و نیاز به رفتار مبتنی با رفتار دیگران است. این انگیزه‌ی اصلی رفتار کودکان، دوقلوها (بین ۸ تا ۱۲ سال) و نوجوانان است. در دنیای آنها سازگاری برایشان تأییدشدن در جمع را به ارمغان می‌آورد.

۱۱. نیاز به تازگی

افراد رفتار تنوع‌طلبانه دارند و همین رفتار ممکن است دلیلی برای تغییر برند و خریدهای ناگهانی باشد، اما این رفتار بستگی به خود فرد دارد. افرادی که درحال تجربه‌ی تغییرات سریعی در زندگی‌شان باشند، دوست دارند به ثبات برسند. کسانی هم که زندگی روتین و ثابتی دارند، به دنبال تجربه‌ی تغییر هستند. به همین دلیل آژانس‌های هواپیمایی از تبلیغات مختلفی در بازاریابی انگیزشی استفاده می‌کنند. در برخی تبلیغات تعطیلاتی را به‌تصویر می‌کشند که سرشار از تفریح و شادی و هیجان باشد و در تبلیغاتی دیگر سواحلی آرام را نشان می‌دهند و آرامشی عمیق را به مخاطبان وعده‌ می‌دهند.

۱۲. نیاز به اثبات شخصیت

مصرف‌کنندگان درگیر رفتارهایی می‌شوند که اعتمادبه‌نفس آنها را بالا می‌برد و دیدگاه دیگران را درباره‌ی آنها ارتقا می‌دهد. در بازاریابی انگیزشی بیشتر مصرف‌کنندگان به تبلیغاتی که وعده‌ی رفع این نیاز را می‌دهند، پاسخ مثبت می‌دهند.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *