۱. محصولات کنونی

ویژگی‌های محصول

ویژگی‌های اصلی محصول، مزایای اصلی که به کاربران محصولات تعلق می‌گیرد و استراتژی برند‌سازی و غیره چه هستند؟ اگر محصولاتی را می‌فروشید که فروشنده‌های دیگر نیز می‌فروشند، جایگاهی که در بین دیگر محصولات به محصول شما می‌دهند و مزایایی که با خرید محصول شما نصیب‌شان می‌شود اهمیت بسیار زیادی خواهند داشت.

قیمت‌گذاری

روش‌های قیمت‌گذاری استفاده‌شده در هر سطح توزیع را توضیح بدهید، به‌گونه‌ای که شامل قیمت‌گذاری برای کاربر نهایی، خریداران عمده، پیشنهادهای تشویقی، تخفیف‌ها و غیره باشد.

توزیع

درباره‌ی شیوه‌های مختلفی که محصول در اختیار کاربر نهایی قرار می‌گیرد صحبت کنید، به‌طوری که شامل کانال‌‌های استفاده‌شده، منفعت اصلی که به توزیع‌کنندگان می‌رسد، چگونگی انتقال محصولات و فرایند مدیریت سفارش‌ها شود.

پیشنهاد ویژه

استراتژی‌های فروش ویژه را به‌صورت تبلیغات، پیشنهادهای ویژه‌ی فروش، فروش‌های شخصی، روابط عمومی و جایگاه کنونی محصول در بازار بیان کنید. بررسی کنید که کدام پیشنهادها در سال گذشته از چیزی که انتظار داشتید فراتر رفته‌اند و کدام موارد نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

خدمات پیشنهادی

درباره‌ی خدمات مختلفی که قبل، درحین و بعد از خرید به کاربر نهایی و توزیع‌کننده‌ها پیشنهاد داده می‌شوند، بحث کنید. عملکرد و معیارهای استفاده از هر یک از خدمات و تأثیری را که روی درآمد داشته‌اند، مشخص کنید. برای مثال مشتری‌هایی که از خدمات ما استفاده کرده‌اند چهار برابر بیشتر از کسانی که از این خدمات استفاده نکرده‌اند تمایل به خرید مجدد دارند. عمده‌فروش‌هایی که از خدمات سفارش سریع ما استفاده کرده‌اند، دو برابر کسانی که از آن استفاده نکرده‌اند سفارش می‌دهند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *