۳. یادتان باشد که رویکردی که در داخل نتیجه‌بخش بود، ممکن است در خارج به شکست بینجامد و مخاطبین خارجی نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. قطعا در این زمینه هم مناطق و کشورها با هم متفاوت هستند.

۴. ارتباطات خود را بومی‌سازی کنید

صرف دانستن زبان و موانع فرهنگی برای برقراری ارتباط با هر بازار در جهان کافی نیست، بلکه باید ارجاعات فرهنگی مانند مراسم و تعطیلات آن مناطق و نواحی را هم بدانید. باید تجربه‌ی شخصی‌شده‌تری داشته باشد، اما حواس‌تان باشد که هنگام ترجمه‌ی پیام برند مرتکب اشتباهات بازاریابی جهانی نشوید.

 

کلمات کليدي : ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *