استفاده از عناصر طنز باعث می‌شود توجه مخاطب چند برابر حالت عادی به محصول‌تان جلب بشود. برای مثال در نمونه‌ای که در اینجا قرار داده‌ایم، هم رنگ و هم تصویری به‌کار گرفته شده جذاب، بامزه و مرتبط با محصول هستند. علاوه‌بر آن، وضوح داخل بسته همان‌طور که قبل‌تر عنوان شد در کنار طرح تصویر روی بسته، نشان‌گر صداقت تولیدکننده و کیفیت محصول است.

۷. برجستگی و شاخص‌بودن

 

استفاده از رنگ‌های متعدد و تصویری برجسته و جالب توجه که با عادت‌های بصری کمی در تضاد است نیز به جلب توجه مشتری می‌انجامد. برای مثال در تصویر بالا، رنگ‌های گوناگون ضمن جذب نگاه مشتری، نوعی احساس شادمانی و نشاط را نیز در ذهن بیدار می‌کند.

۸. ساختارشکنی

 

وقتی محصولی تولید می‌کنید که بسیار عمومی است و نمونه‌های دیگر آن در قالب برندهای دیگر با شما رقابت تنگاتنگی دارند، باید کمی ساختارشکن عمل کنید. برای نمونه عسل‌ها معمولا در بسته بندی شبیه کوزه یا شیشه‌هایی ساده قرار می‌گیرند. در این‌صورت بهتر است از طرحی نو و غیرکلیشه‌ای کمک بگیرید. در تصویر ظرفی برای بسته بندی عسل طراحی شده است که از جنس موم بوده و با قراردادن فتیله‌ای در انتهای آن، پس از اتمام عسل، می‌توانید ظرف را بسوزانید و مانند شمع از آن استفاده کنید.

۹. توجه به کاربرد

 

توجه به کاربرد و کارکرد محصول نیز در برخی مواقع منجر به تولید ایده‌های جالبی در بسته بندی محصولات می‌شود. برای مثال در اینجا تصویر بطری لیموناد دیده می‌شود. این بطری‌ها معمولا برای هدیه در هنگام رفتن به مهمانی به صاحبخانه اهدا می‌شوند. پس تولیدکننده با دقت نظری که درباره کاربرد و کارکرد نهایی این محصول به خرج داده است، بطری را به حالت کادوپیچ درآورده است که ایده‌ای جالب و کاربردی است.

۱۰. استفاده از طرح‌های مفهومی

 

لازم نیست، طراحی بسته محصول‌تان چیزی کاملا واضح باشد. گاهی‌اوقات استفاده از طرح‌های مفهومی نیز می‌تواند جالب توجه باشند. برای مثال در تصویر بالا، طرحی ساده از چهره و موهای زنی روی بسته قرار گرفته است و خطوط موی چهره تمام بسته را دربرگرفته است. در نگاه اول شاید منظور از وجود این خطوط کاملا درک نشود، اما با نگاهی دقیق‌تر ضمن آگاهی از شکل روی بسته، حس مورد نظر نیز در رابطه با محصول به مخاطب القا خواهد شد.

برگرفته از سایت چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *