آخرین باری را که برای خرید یک کالا وارد فروشگاهی شدید و با خرید همان یک قلم، از آنجا خارج شدید، بهیاد دارید؟ شما به قصد خرید کالای مورد نیازتان وارد فروشگاه میشوید، اما آنجا را درحالی ترک میکنید که در کیسهی خریدتان اقلام دیگری هم هست که اصلا قصد خرید آنها را نداشتید. این اتفاقی است که همهی ما آن را تجربه کردهایم. بسیاری از تصمیمات خرید ما، در محل خرید گرفته میشوند و این پیشامد بهخاطر چیدمان استادانهی کالاهاست که ما را مثل آهنربا بهسوی خود جلب میکنند.
هر بار که وارد یک فروشگاه یا مرکز خرید میشویم، انواع جدیدی از محصولات را میبینیم که در معرض دید گذاشته شدهاند. فروشگاهها توجه زیادی به طرح و چیدمان محصولات میکنند. چرا که نه؟ محصولی که ماهرانه به نمایش گذاشته شود، توجه خریداران را جلب میکند و آنها را به خریدِ بیشتر ترغیب میکند. هر بار که وارد یکی از راهروهای فروشگاهها میشویم، با نمایشِ استادانهای از محصولات روبهرو میشویم، حتی اجناسی که در حراج هستند، چیدمان جذاب و چشمگیری دارند که فرد را ناخودآگاه به سمت خود میکشد.
دیدگاهتان را بنویسید