تأثیرگذاران افرادی عادی هستند که تریبونهای بزرگی در اختیار دارند و حرفشان به گوش عدهی زیادی از افراد میرسد. مثلا این افراد ممکن است نویسندگان فعال وبلاگ باشند، کسانی که صفحات اجتماعی متعدد و دنبالکنندگان زیادی دارند، متخصصانی که در زمینهی موردنظر فعالیت میکنند یا افراد مشهور. در مجموع همهی افرادی که به دلایل مختلف از جمله موقعیت اجتماعی و شغلشان، مخاطبان زیادی دارند و توصیهها و حرفهایشان به گوش عدهی زیادی از افراد میرسد، جزو تأثیرگذاران بهشمار میآیند. این افراد معمولا دنبالکنندگان زیادی در روابط و شبکههای اجتماعیشان دارند و بازاریابان و صاحبان کسبوکارها برای اینکه پیام خود را به گوش طیف وسیعی از مردم برسانند، از آنها استفاده میکنند. این تأثیرگذاران ممکن است در ازای این کار، پاداشهای مادی بگیرند یا امکان استفادهی رایگان از محصولات و خدمات موردنظر به آنها داده شود.
دیدگاهتان را بنویسید