اگر از بیشفروشی (Upsell، تکنیکی در بازاریابی است که در آن فروشنده مشتری را ترغیب میکند تا محصول یا خدمات گرانقیمتتر یا محصولی در ارتباط با محصول مورد نیاز خود را خریداری کند) استفاده نمیکنید، یعنی به راحتی از پولی که میتوانستید به دست بیاورید، میگذرید. تا به حال چند بار، تنها به این دلیل که فروشنده از شما پرسیده است: «آیا میخواهید همراه غذایتان، سیبزمینی سرخکرده هم میل کنید؟» سیبزمینی سرخکرده سفارش دادهاید؟ یا در خرید دوم خود از فروشگاهی تخفیف دریافت کردهاید؟
بیش فروشی برای فروش موفق، بسیار مفید است. وقتی مشتری محصولی را از شما میخرد و هنوز در حال و هوای خرید کردن است، راحتتر میتوان محصول دیگری را که مربوط به خرید اصلی است، به او فروخت. بسیاری از افرادی که کسبوکار آنلاین دارند، برای فروش محصولاتشان به شعبههای خود ۱۰۰ درصد حق کمیسیون میدهند. زیرا وقتی فردی محصول تبلیغ شده را خریداری کند، محصول گرانقیمت دیگری نیز به عنوان آپسِل (بیش فروش)، به او پیشنهاد میشود. بسیاری از افراد به همین روش، بیشتر درآمد خود از فروش آنلاینِ محصولاتی که اطلاعات آنها را از طریق عکس، فیلم یا محتوا ارائه میدهند (info products) به دست میآورند.
دیدگاهتان را بنویسید