۶. تحویل کار

درصورت تحویل کامل کار و اتمام مدت پشتیبانی، اگر مشکلی در زمینه‌ی عملکرد وبسایت ایجاد شود، آیا طراح می‌پذیرد که با هزینه‌‌ای مشخص، ایراد مربوط به طراحی سایت را برطرف کند؟ نکته‌ی مهم دیگر آن است که تحویل وبسایت باید به چه صورتی باشد؟ آیا کلیه‌ی اسناد فنی و اطلاعات مربوط به وبسایت باید تحویل متقاضی یا کارفرما شود؟

۷. تعیین حدود مسئولیت

بند مهم دیگر قرارداد طراحی سایت، تعیین حدود مسئولیت طرفین است. برای نمونه، طراح تا چه زمانی مسئولیت رفع عیوب و پشتیبانی وبسایت را برعهده دارد؟ چنانچه ایرادِ پیش‌آمده در عملکرد وبسایت ناشی از قصور متقاضی یا کارفرما باشد، آیا مسئولیت رفع عیوب با هزینه‌ی معین‌شده در قرارداد همچنان برعهده‌ی طراح است یا دراین‌صورت، برطرف‌کردن عیوب از وظایف طراح نبوده و متقاضی می‌تواند از طراح تقاضا کند که با هزینه‌ی عادی و نامعین، عیبِ پیش‌آمده را برطرف کند؟

از مشاوره‌ی تخصصی بهره بگیرید

آنچه اشاره شد، شماری از نکات و موضوعات مهمی است که در قرارداد طراحی وبسایت باید به‌دقت بررسی کرد. چنانچه در مقدمه نیز گفتیم، برای تنظیم دقیق‌تر این قرارداد و جلوگیری از اختلاف‌ها و سوءتفاهم‌های آتی، توصیه می‌کنیم که حتما از مشاوره‌ی تخصصی حقوقی و فنی در این زمینه بهره‌ بگیرید و با بررسی همه‌ی جوانب، دقیق‌ترین و جامع‌ترین قرارداد را برای طراحی وب سایت خود امضا کنید.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *