صرف‌نظر از خصوصیات گرافیکی بنرهای تبلیغی که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند، دو نوع عمده بنر تبلیغی در فضای وب وجود دارد:

تبلیغات بنری کلیکی
تبلیغات بنری ثابت

تفاوت این دو نوع بنر، در نوع پرداخت هزینه برای آن‌ها است. به‌این صورت که شما برای بنرهای کلیکی، به‌ازای هر کلیکی که روی بنر تبلیغی انجام گرفته‌ و افراد را به وبسایت شما هدایت کرده‌ است، به وبسایت تبلیغ‌کننده پرداخت خواهید کرد و سایر عوامل، روی میزان مبلغ پرداختی شما تأثیری نخواهد داشت. در این حالت بنر شما به‌صورت رندوم، براساس ارتباط موضوعی یا براساس جذابیتی که دارد به مخاطبان نمایش داده می‌شود. البته بنرهای کلیکی ریتارگتینگ هم از این نوع بنرها هستند. هدف این بنرها تنها مخاطبانی هستند که قبلا به وب‌سایت شما مراجعه کرده‌اند.

اما در بنرهای ثابت، زمان، عامل تعیین‌کننده در نرخ پرداختی شما به وبسایت تبلیغ‌کننده خواهد بود. یعنی فارغ ازینکه چند نفر با بنر تبلیغاتی ثابت، به وبسایت شما هدایت شده‌اند، تعداد روزهایی که قرار است تبلیغات شما در وبسایت موردنظرتان به‌ نمایش دربیاید، در پرداخت هزینه تبلیغات، نقش تعیین‌کننده دارند. در این حالت، برخلاف تبلیغات بنری کلیکی، شما اطمینان دارید که بنر شما به‌صورت ثابت در جایگاه مورد نظرتان نمایش داده می‌شود.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *