برخی از ارائه دهندگان سرویس دامنه در پنل های مدیریتی دامنه به شما این امکان را می‌دهد که وضعیت هوایز دامنه خود را رو از دید عموم مخفی کنید و به اصطلاح دیگر هیچکس نمی‌تواند متوجه شود که این دامنه مال شماست (مخفی کردن whois دامنه) اما نکته قابل توجه این است که برای گوگل بسیار اهمیت دارد که بتواند متوجه شود این دامنه توسط چه کسی و با چه هویتی ثبت شده و مالک دامنه این وب سایت دقیقا چه کسی است؟

گوگل برای این که بتواند بهترین و امن ترین سایت ها را به کاربران خود در نتایج ارائه کند باید بتواند که تشخیص بدهد این دامنه توسط چه شخصی ثبت شده و آیا این شخص قبلا مالک سایت هایی نبوده که در لیست اسپم بوده اند؟ گوگل اگر بتواند تشخیص بدهپ که مالک دامنه یک فرد متخلف و متقلب است که قبلا بر خلاف قوانین موتور های جستجو فعالیت می‌کرده (تصمیم به فریب ربات های موتور های جستجو داشته) آن سایت را در نتایج به هیچ عنوان به کاربرانش نمایش نمی‌دهد و آن سایت سئوی قوی نخواهد داشت.

بنابراین اگر اطلاعات whois دامنه شما private یا خصوصی است از همین الان هویت دامنه رو public کنید تا گوگل بتواند مالک دامنه رو شناسایی کند. اگر قبلا دامنه ای داشتید که توسط گوگل جریمه شده پس دیگر به هیچ عنوان در آینده با آن نام و نام خانوادگی و با آن مشخصات دامنه نخرید و سعی کنید از مشخصات یکی از آشنایان یا اسمه شرکتتان جهت ثبت دامنه جدید استفاده کنید.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *