این موضوع یکی از مهم ترین نکاتی است که معمولا توسط مدیران سایت ها و سئو کار ها بررسی نمی‌شود و به آن اهمیت زیادی داده نمی‌شود، در حالی که یکی از بزرگترین و تاثیر گذار ترین عوامل در پیشرفت یک سایت محسوب می‌شود. گوگل بارها و بارها در وبلاگش اطلاع رسانی کرده است که ما هوایز (اطلاعات مالک دامنه ها) را هر مدت یک بار بررسی و در پایگاه های اطلاعاتی خود نگهدای می کنیم و برای سئو و رتبه بندی آن دامنه در نتایج استفاده می کنیم، این نکته از آن جایی اهمیت دارد که شما وقتی یک دامنه را ثبت و از آن استفاده می‌کنید، از این بی خبرید که این دامنه ممکن است 5 سال پیش توسط شخص دیگری نیز ثبت شده و پس از مدتی آن سایت تعطیل شده باشد. از خودتان بپرسید چرا آن شخصی سایت رو تعطیل کرده است و دامنه برای ثبت مجددا آزاد شده؟ خب مسلماً اگر سایت مذکور سایت و دامنه موفقی بود هیچوقت تعطیل نمی‌شد. اینجاست که احتمال این وجود دارد که مالک این دامنه قبلا کار های خلاف قوانین موتور های جستجو مانند اسپم و سوء استفاده انجام داده باشد و سایت توسط موتور های جستجو جریمه و پنالتی شده باشد و اعتبار این دامنه برای همیشه پیش موتور های جستجو سیاه و غیر قابل بخشش باشد. در انجام پروژه های بهینه سازی سایت حتما تاریخچه دامنه را به عنوان یک کارنامه و برگ برنده در نظر بگیرد.
‌.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *