اما چه عواملی باعث میشوند که دیجیتال مارکتینگ شما در توییتر با موفقیت همراه باشد؟ در ادامه به بررسی برخی از این عوامل خواهیم پرداخت.
جذب مخاطب در توییتر یک امر نسبی است و مسلما فرمول قطعی و مشخصی ندارد. ممکن است هر لحظه ایدهای خلاقانه به ذهن شما برسد که باعث جذب چندین فالوئر برای اکانت توییترتان شود. در ادامه سعی کردهایم برخی از مواردی که حاصل تجربه میباشند و میتوانند بر جذب مخاطب شما در توییتر فارسی موثر باشند، را ذکر کنیم.
– پیوسته توییت کنید:
یکی از عواملی که باعث شناخته شدن برند شما در توییتر میشود توییت پیوسته و دائمی است. البته این امر نباید به شکلی باشد که باعث آزردگی خاطر فالوئرهای شما باشد. ارسال تعداد زیاد و خارج از عرف توییت احتمالا آنفالو شدن را در توییتر افزایش میدهد. این که اعلام کنیم چه تعداد توییت در روز یا هفته برای بیزنس شما کافی است به طور قطع مشخص نیست و بستگی به نوع بیزنس شما دارد. توصیه ما این است که حتیالمقدور روزانه یک توییت را داشته باشید.
– فالو/آنفالو نکنید:
بسیاری از برندها در شروع کار در توییتر شروع به فالو کردن کاربران بسیار زیادی میکنند. این کار علاوه بر این که از نظر کاربران توییتر جالب نیست، باعث میشود توییتر شما را به عنوان اسپمر شناخته و برای فالوئینگهای جدیدتان نوتیفیکیشنی مبنی بر این که شما آنها را فالو کردهاید ارسال نکند. همچنین برخی نیز به طور مکرر به منظور دریافت فالوئر از فالوئینگهای خود و یا اصلطاحا فالوبک به صورت مکرر افرادی را فالو/آنفالو میکنند. این کار در توییتر صورت خوشایندی ندارد و حتی ممکن است توسط کاربران توییتر اکانت شما بلاک و ریپورت شود.
– اسم برندتان را جستجو کنید:
با جستجوی اسم برندتان در توییتر علاوه بر این که میتوانید نظرات کاربران را در مورد خودتان بدانید، میتوانید با لایک کردن توییتهایی که اسم برند شما در آنهاست توجه کاربران را به خودتان جلب کنید و همچنین در صورتی که توییتی نیاز به توضیحاتی از جانب شما دارد توضیحات لازم را اعلام کنید.
– در ژانر توییت کنید:
تعداد کاربران توییتر فارسی کم نیست، اما زیاد پیش میآید که کاربران بسیار زیادی در خصوص موضوع مشخصی (یا به اصلاح توییتر فارسی در ژانر مشخصی) توییت میکنند. سعی کنید ژانرهای فعال توییتر را بشناسید و در بستر این ژانرها توییت کنید تا جذب مخاطب زیادی داشته باشید.
– ادبیات طنز بکار بگیرید:
یکی از جذابیتهای توییتر فارسی ذوق شوخطبعی بسیار زیاد کاربران آن است. اگر بتوانید مقصود مورد نظر خود را به صورت طنز توییت کنید بازخورد بسیار بیشتری خواهد داشت. یکی از اکانتهای توییتر فارسی که در زمینه ارسال توییتهای طنز در ژانرهای فعال توییتر فارسی بسیار معروف است اکانت کبریت توکلی است که توانسته است با این شیوه مخاطب مناسبی پیدا کند.
– آنلاین باشید:
سعی کنید اگر منشنی خطاب به شما ارسال میشود، آن را سریعا پاسخ دهید. آنلاین بودن شما و پاسخ زودهنگام علاوه بر این که امکان داشتن مکالمه را افزایش میدهد باعث جلب اعتماد کاربران نیز میشود.
– کارمندان خود را تشویق به استفاده از توییتر کنید:
اگر در کمپانی شما کارمندانی مشغول به کار هستند سعی کنید آنها را تشویق به عضویت و استفاده از توییتر کنید. سعی کنید کاربرانتان از فعالیتهای روزمرهشان در شرکت شما توییت کنند. میتوانید با تعیین پاداش برای فعالیتهای توییتری کارمندانتان را مجاب به معرفی برندتان در توییتر کنید.
و بسیاری پیشنهادات دیگر که خودتان حین استفاده از توییتر از آنها مطلع خواهید شد.
دیدگاهتان را بنویسید