اما این بار به بررسی یک تلاش گسترده‌تر و متفاوت با دو مورد قبلی توسط یک کمپانی بسیار بزرگ‌تر در زمینه دیجیتال مارکتینگ در توییتر می‌پردازیم.

الن دیجنرس مجری بسیار سرشناس و معروف امریکایی که احتمالا بسیاری از شما با برنامه معروفش Ellen show او را می‌شناسید، مجری مراسم اسکار در سال 2014 بود. همانطور که استحضار دارید اسکار یک برنامه‌ی بین‌المللی در زمینه‌ی صنعت سینما است که هر ساله در کشور امریکا برگزار می‌شود و به معرفی برترین فیلم‌ها و هنرپیشه‌های سال از جنبه‌های مختلف می‌پردازد. اهمیت اسکار از آن نظر است که به صورت همزمان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به صورت زنده پخش می‌شود و طبیعتا مخاطب چند صد میلیونی دارد.
الن که مجری برنامه‌ی اسکار در سال 2014 بود در اواسط برنامه و در اقدامی خلاقانه تعدادی از چهره‌های مطرح و سرشناس هالیوود را در اطراف خود جمع کرد و از بردلی‌کوپر درخواست کرد که یک عکس سلفی از افرادی که الن دور و بر خودش جمع کرده بود بگیرد. پس از تهیه سلفی الن اعلام کرد که همین الان تصویر را در توییتر خودش منتشر خواهد کرد. با توجه به حجم بالای مخاطب این برنامه به محض ارسال توییت حاوی تصویر توسط الن که در آن نوشته شده بود اگر بازوهای بردلی بلندتر بودند این بهترین عکس تاریخ می‌شد، توییت با سرعتی غیرقابل باور توسط کاربران توییتر شروع به چرخش در تایم‌لاین‌های مختلف و ریتوییت شدن کرد.

در مدت زمان کمی تعداد ریتوییت‌های این توییت به بالای سه میلیون توییت رسید و توانست تا قبل از ارسال توییت کارتر ویکرسون رکوردداری بیشترین ریتوییت در توییتر باشد.
اما این پایان کار توییت الن نبود، بلافاصله الن توییت دیگری ارسال کرد و در توییت خود نوشت که عکس سلفی توسط Samsung Galaxy Note 3 گرفته شده است. اینجا بود که مشخص شد تمامی سناریوی تهیه عکس سلفی بصورت برنامه‌ریزی شده و با هماهنگی کمپانی سامسونگ انجام شده است. خودتان می‌توانید حساب کنید که با توجه به تعداد مخاطبین اسکار و همچنین افرادی که توییت الن را در توییتر دیده‌اند، این تبلیغ تا چه حد در فروش Samsung Galaxy Note 3 و سایر محصولات این کمپانی موثر بوده است.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *