صاحبان وب‌سایت نیاز به درک، ضرورت داشتن آمار و بررسی ترافیک وب‌سایت خود را دارند. اگر این عنصر مهم فراموش شود،نمی توانید به طور کامل درک درستی از پتانسیل وب‌سایت خود را داشته باشید.

در ادامه مباحث دیجیتال مارکتینگ امروز قصد داریم در خصوص آمار بازدید وب‌سایت، اهمیت بررسی آن، معرفی چند نمونه آمارگیر و سرویس آمارگیر گوگل یعنی گوگل آنالیتیکس مطالبی را خدمتتان ارائه کنیم.

داشتن آمار وب‌سایت و درک درستی از آن می‌تواند به شکل قابل توجهی در موفقت وب‌سایت شما موثر واقع شود. به طور کلی شما در بررسی آمار وب‌سایتتان با چهار پارامتر مهم روبرو خواهید بود.

۱.بازدیدکنندگان
تعداد بازدیدکننده یکتا و بازدید صفحات از جمله پارامترهای مهم در آمار سایت بوده و بررسی تغییرات آن دید مناسبی از عملکرد شما در اختیارتان قرار میدهد. اینکه بانس ریت یا نرخ پرش صفحات شما چند درصد است و یا میانگین زمان حضور کاربران در سایت چقدر است، همه نشان دهنده میزان موفقیت شما در بهبود تجربه کاربری (UX) بازدیدکنندگان و جلب رضایت آنهاست.

۲.ارجاع دهندگان
درصد بازدیدکنندگان شما از گوگل یا سایتهای دیگر در آمار سایت نشان دهنده وضعیت سئو شما یا میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی سایتتان است. تخمین میزان هزینه ای که برای جذب هر بازدیدکننده میکنید ارزش واقعی آنها را به شما نشان خواهد داد. باید کانال های اصلی ورود ترافیک به سایتتان را شناسایی کرده و برای بهبود و تقویت آن برنامه ریزی نمایید.

۳.صفحات خروجی
ورود کاربران به سایت شما قدم اول برای کسب درآمد است، شما باید بتوانید نقاط ضعف سایت و صفحاتی که موجب خروج بازدیدکنندگان از سایت شما میشوند را بخوبی شناسایی کنید و این امر نیازمند بررسی دقیق آمار سایت و برخورداری از آمارگیر قوی است. یکی از تکنیک های کاربردی در صفحات خروجی اصلی سایت، استفاده از CTA یا فرم دعوت کننده برای دانلود کتاب الکترونیکی یا چیزی مشابه آن است، با این کار شما قبل از خروج بازدیدکننده ایمیل او را دریافت کرده و در آینده می توانید او را با استفاده از ایمیل مارکتینگ دوباره به سایت خود برگردانید.

۴.کلمات کلیدی
انتخاب عبارات کلیدی مناسب قدم بزرگی در رسیدن به موفقیت است، ولی بررسی آمار سایت برای تعیین نقش کلمات کلیدی، میزان ورودی روزانه از هر کلمه کلیدی و رتبه شما در نتایج گوگل برای هرکدام از آنها، تضمین کننده تداوم موفقیت شما خواهد بود و این مهم تنها با بهره گیری از یک سیستم آمارگیر سایت قوی و کارآمد قابل دستیابی است.

همه ی ۴ فاکتور فوق برای تعیین هزینه جذب هر بازدیدکننده از سایت و میزان درآمد شما به ازای هرکدام تعیین کننده است.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *