فرایند بازاریابی از طریق پست الکترونیک شامل چهار مرحله اصلی است:

مرحله اول شامل تعریف اهداف بازاریابی از طریق پست الکترونیکی است.

چنانچه اهداف بازاریابی ما مشخص نباشد امکان انحراف از برنامه افزایش می یابد. ضمن اینکه امکان سنجش صحیح اثربخشی اقدامات نیز با دشواری همراه خواهد بود. برخی از اهداف بازاریابی از طریق ایمیل عبارتند از:

* برندسازی
* جلب مشتریان جدید
* ایجاد فروش فوری
* افزایش نرخ نگهداری مشتریان
* برقراری ارتباط با مشتریان فعلی
* ارائه اطلاعات محصولات و خدمات به مخاطبان

ایمیل مارکتینگ، روش ها و نکته ها

مرحله دوم شامل طراحی و تدوین استراتژی های اثربخش است. بعد از تعریف اهداف باید درخصوص نحوه دستیابی به این اهداف تصمیم گیری کرد. در این مرحله بهترین مسیر رسیدن به مقصد کشف و مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه می توان از استراتژی های زیر نام برد:

* چاشنی های فروش (جوایز، مسابقات، کوپن های تخفیف و …)
* خبرنامه ها
* نامه های یادآوری
* برنامه های آموزشی

مرحله سوم شامل برقراری ارتباط با مخاطبان است. تصمیم گیری درخصوص قالب ایمیل، موضوع ایمیل و محتوای نامه الکترونیکی در این مرحله انجام می شود. انتخاب قالب مناسب می تواند بر اثربخشی برنامه بازاریابی کمک شایانی کند. موضوع ایمیل تا حد ممکن باید کوتاه، جالب و توجه برانگیز باشد تا احتمال خوانده شدن ایمیل افزایش یابد. محتوای نامه هم باید به صورت کوتاه، شفاف و صریح نوشته شود.

نهایتا مرحله چهارم شامل ارزیابی نتایج است. در این مرحله ما به بررسی نتایج حاصله می پردازیم تا به نکات مثبت و احیانا اشتباهاتی که صورت گرفته پی ببریم و از آموزه های خود جهت بهبود برنامه های آتی استفاده کنیم. برخی از شاخص هایی که برای ارزیابی می توان از آنها استفاده کرد عبارتند از:

* نرخ کلیک
* نرخ لغو عضویت ها
* درصد ایمیل هایی که فوروارد می شوند
* میزان سفارش های دریافتی

کلمات کليدي : ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *