برنامهٔ کمپین به شش حوزهٔ مختلف ارتباط پیدا می‌کند که در ادامه خلاصه‌اطلاعاتی دربارهٔ هریک عنوان خواهد شد.

مراحل طراحی کمپین بازاریابی و مسائل کلیدی‌ای که باید به هنگام برنامه‌ریزی مد نظر قرار داد عبارت‌اند از:

۱. اهداف کمپین و پیگیری روند دست‌یابی به اهداف: هدف از راه‌اندازی کمپین دست‌یابی به چه چیزی است و در صورت دست‌یابی به آن، چگونه متوجه خواهیم شد؟

۲. هدف‌گذاری کمپین: می‌خواهیم به چه کسانی دسترسی پیدا کنیم؟

۳. پیشنهادها و پیام‌های کلیدی کمپین: جایگاه شرکت، محصولات و خدمات خود را چگونه مشخص خواهیم کرد؟ کدام دسته از پیشنهادهای کمپین یا محصولات باعث افزایش درگیر کردن مشتریان و نرخ تبدیل مخاطبان خواهد شد؟

۴. برنامهٔ مرتبط با رسانه‌های کمپین و بودجه: برای دسترسی به مخاطبان هدف و تأثیرگذاری بر آن‌ها از کدام کانال‌های ارتباطی رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد؟ ترتیب فعالیت‌های مرتبط با رسانه‌ها به چه صورت خواهد بود و برای یکپارچه‌سازی آن‌ها چه برنامه‌ای داریم؟

۵. تولید دارایی کمپین: مدیریت دارایی‌ها به‌منظور شکل‌دهی به کمپین.

۶. واردن کردن کمپین به مرحلهٔ اجرایی: پیش از شروع‌به‌کار کمپین، چه مسائلی باید مورد بررسی قرار بگیرند؛ پس از آن کدام مسائل به اصلاح یا تنظیم نیاز خواهند داشت؟

معمولا برای طراحی کمپین بازاریابی، در طول هر یک از شش مرحلهٔ یاد شده، باید برای موارد زیر تعریفی ارائه داد:

  • مشخصات مشتری‌ها و اشخاصی که با هدف کمپین مرتبط هستند؛
  • ارزش پیشنهادی محصول یا خدمات؛
  • پیشنهاد اصلی که همان فراخوان برای اقدام (CTA) است؛
  • کانال‌های تبلیغاتی‌ای که به منظور افزایش آگاهی و تشویق مشتری‌ها به خرید مورد استفاده قرار می‌گیرند؛
  • چگونگی لحاظ کردن پیشنهاد ارائه شده در کمپین در صفحات فرود و دیگر قسمت‌هایی که در معرض دید مشتری‌ها قرار می‌گیرد؛
  • جدول زمانی و برنامهٔ چگونگی پیشبرد فعالیت‌ها؛
  • سازوکار چگونگی برقراری ارتباط بیشتر با مشتری‌های راغب (از طریق ارسال پیشنهادها)؛
  • چگونگی ارزیابی و ارسال گزارش در مورد نتایج.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *