هدف برنامهٔ کمپین بازاریابی شناسایی آن دسته از فعالیتها و کانالهای ارتباطی بازاریابی مربوطبههم و یکپارچهشدهای است که میتوان از آنها به منظور دستیابی به اهداف کمپین و تأثیرگذاری بر روی مشتریها استفاده کرد. در برنامهٔ کمپینی که از کارایی کافی برخوردار باشد، باید مفهومی کلی برای کمپین تعریف شده باشد که بر اساس آن، کانالهای ارتباطی رسانههای دیجیتال و ابزارهای ارتباطی دیگر، چه بهصورت آنلاین و چه بهصورت آفلاین، مورد استفاده قرار بگیرند. این مفهوم باید قابلیت اشتراکگذاری داشته باشد و باعث درگیر شدن مشتری بشود.
برنامهٔ کمپین بازاریابی، برنامهٔ ارتباطی کوتاه-مدتتر و یکپارچهشدهای است که برای استفاده از رسانههای دیجیتال، بهمنظور دستیابی به مشتریهای راغب جدید و افزایش فروش پیادهسازی میشود. هدف اصلی آن درگیر شدن مخاطبان و معمولا متمرکز بر بازاریابی محتواست.
برنامهٔ کمپین بازاریابی برای آنکه بهاندازهٔ کافی جامع و حسابشده باشد، باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
- اهداف مشخص و واقعگرایانهای داشته باشد که بتوان با اطمینان از امکان دستیابی به آنها صحبت کرد؛
- بهترین استراتژی ممکن را برای رسیدن به اهداف داشته باشد؛
- جزئیات کافی دربارهٔ اقدامات و فعالیتهای لازم برای عملی کردن ایدههای مطرح شده در استراتژی، در آن درج شده باشد؛
- در آن روشی برای ارزیابی این مسئله وجود داشته باشد که آیا مسیر فعالیتها در جهت تحقق اهداف مشخص شده در برنامه پیش میرود یا خیر.
دیدگاهتان را بنویسید