برای ساخت اولین آزمایش خود بر روی Create Experiment کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به آن شوید.
در این بخش ابتدا یک نام برای آزمایش خود انتخاب کنید و سپس آدرس صفحهای که شما میخواهید A/B تست را انجام دهید وارد نمایید. در ادامه شما سه انتخاب متفاوت خواهید داشت:
– A/B test:
در این حالت که رایجترین نوع آزمایش است میتوان یک صفحه را با یک و یا چند تغییر مورد آزمون قرار دارد.
– Multivariate test:
در این حالت شما همزمان میتوانید روی یک صفحه چند A/B test متفاوت را ایجاد کنید.
– Redirect test:
این نوع از آزمایش اصولاً برای زمانی است که حجم تغییرات روی یک صفحه زیاد است و این کار باعث کاهش سرعت صفحه مورد نظر میشود. در این حالت میتوان از این تست و در غالب دو URL مجزا استفاده کرد. این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که در صفحه آزمایشی تگ Noindex
را قرار دهید تا از طرف موتورهای جستجو ایندکس نشود.
در این مطالب تنها به توضیح رایجترین نوع Experiment یعنی A/B test میپردازیم، چونکه با یادگیری این تست سایر تستها را نیز فرا خواهید گرفت و به مشکل خاصی بر نخواهید خورد.
پس از کلیک بر روی Create در بخش Variants در سطر اول Original را مشاهده میکنیم که همان صفحهای است که در مرحله قبل ثبت کرده بودیم. در سطر دوم لازم است با ایجاد یک New Variant تغییرات مورد نظر در صفحه اصلی را به گوگل اعلام کنیم. با کلیک بر روی نام Variant ساخته شده (در اینجا Variant1) وارد صفحه visual editor میشویم و میتوانیم از طریق افزونه نصب شده در مرحله قبل به راحتی تغییرات مورد نظر را اعمال کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید