راه‌اندازی بهینه‌ساز گوگل کار راحتی است. به آدرس optimize.google.com بروید و با حساب گوگل خود وارد شوید. خود سایت یک روند مرحله به مرحله در جلوی شما قرار می‌دهد. با طی کردن مراحل وارد داشبورد اصلی می‌شوید. پس از ورود به داشبورد اصلی، از منوی سمت راست گزینه Link to Google Analytics را بزنید تا گوگل اپتیمایز به گوگل انالیتیکز متصل شود.

جزئیات موارد ذکر شده شده به شکل زیر است:

۱- در ابتدا وارد صفحه Google Optimize شوید و با اکانت آنالیتیکس خود وارد داشبورد گوگل آپتیمایز شوید.

۲- پس از ورود به داشبورد در بخش سمت راست اکانت آنالیتیکس خود را لینک کنید. اگر اکانت شما در آنالیتیکس فعال باشد اطلاعات اکانت خود را مشاهده خواهید کرد و کافی است تنها بر روی Property Link کلیک کنید.

۳- در این مرحله به شما یک Tracking Code داده می‌شود. به دو طریق می‌شود نصب را انجام داد:

روش اول: اگر بر روی وب سایت خود گوگل تگ منیجر را نصب نکرده‌اید می‌بایست به صورت دستی یک خط کد را در بین اسکریپت فعلی آنالیتیکس خود اضافه کنید.

روش دوم: اگر گوگل تگ منیجر را بر روی وب سایت خود نصب کرده باشید به راحتی می‌توانید با ایجاد یک تگ جدید بدون نیاز به تغییرات دستی Google Optimize را بر روی وب سایت خود نصب نمایید. برای مشاهده نصب از این طریق می‌توانید راهنمای گوگل را مطالعه نمایید.

۴- پس از انجام یکی از موارد بالا، در مرحله بعد Snippet دیگری به شما داده می‌شود که استفاده از آن اختیاری است ولی بهتر است انجام شود. این کد Page-Hiding Snippet نام دارد و باید دقیقا قبل از کد آنالیتیکس یا تگ منیجر کپی شود. کارکرد اصلی این کد این است که شما مطمئن می‌شوید که طی مدت زمان تست A/B به یک کاربر تنها یک نوع از تغییرات نشان داده می‌شود.

۵- نصب افزونه گوگل آپتیمایز: برای دریافت این افزونه با مرورگر کروم به آدرس زیرمراجعه کنید.

https://chrome.google.com/webstore/detail/google-optimize/bhdplaindhdkiflmbfbciehdccfhegci

کارکرد این افزونه در ادامه توضیح داده خواهد شد.

تا اینجای کار، گوگل آپتیمایز بر روی سایت شما نصب شده است در ادامه نحوه ساخت یک آزمایش (Experiment) را باهم بررسی می‌کنیم.

کلمات کليدي : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *