یکی از مهم‌ترین نکاتی که معمولا مدیران سایت‌ها در سئو رعایت نمی کنند، عدم جذب کاربر هدف یا target visitor است. هموراه خیلی از سئوکارها و مدیران سایت‌ها تمرکز خود را بر روی روش های قدیمی و تئوری بهینه‌سازی و افزایش رتبه منعطف کرده اند. مثلا برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که اگر سئو یک سایت خوب است پس چرا رتبه الکسای آن کم است؟

دقت کنید که سئو هیچ ارتباطی به رتبه الکسا ندارد. در فرآیند سئو استاندارد تمرکز بر روی این است که کاربران هدف را به سایت هدایت کنیم نه این که برای افزایش رتبه الکسا بخواهیم سیل انبوهی از بازدیدکنندگان که به کسب و کار ما هیچ ارتباطی ندارند را جذب سایت کنیم و ترافیک بیهوده روی سایت ایجاد کنیم.

در فرآیند سئوی استاندارد و اصولی هدف ما جذب کاربر هدف و افزایش درآمد است. بدین معنا که اگر ما روزانه بتوانیم حتی 50 نفر کاربر هم از موتور های جستجو دریافت کنیم اما این کاربران خریداران واقعی محصول ما باشند در پروژه سئو موفق شده ایم. بنابراین رنک الکسا برای ما هیچ اهمیتی در بهینه‌سازی سایت ندارد. هدف کلی ما انتخاب کلمه کلیدی هدف و افزایش رتبه سایت خود در کلمه کلیدی هدف است که بتوانیم کاربران هدف را به سمت سایتمان هدایت کنیم.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *