همانطور که شما هیچوقت حاضر نیستید محل سکونت خود را در هر محله ای بسازید، نباید سایتتان رو هم در هر سرور یا هاستی پیاده سازی کنید. انتخاب هاست مناسب در فاکتور مهم قبلی یعنی سرعت سایت بسیار تاثیر گذار است و به این ترتیب در صورتی که شما هاست مناسب برای سایتتان انتخاب کنید، یکی از مهم ترین قدم‌ها را در سئو و بهینه سازی خود برداشته‌اید.
یک هاست خوب علاوه بر تامین منابع کافی سخت‌افزاری باید از لحاظ کانفیگ نرم‌افزاری و امنیتی نیز قابل اطمینان باشد. سرویس‌های هاستینگی که راه نفوذ در اختیار اسپمرها و هکرها قرار می‌دهند، تمرکز شما را از فعالیت روی محتوای سایت دور کرده و شما را درگیر مسائلی که پرداختن به آن‌ها در سرویس‌های مناسب ضرورتی ندارد و در سرویس‌های نامناسب صرفا وقت شما را می‌گیرد می‌کنند.
شرکت‌هایی هاستینگی که بیش از منابع یک سرور بر روی آن سایت قرار می‌دهند و اصطلاحا Oversell می‌کنند به هیچ عنوان شرکت‌های قابل اعتمادی نیستند و کیفیت چندانی نیز ندارند.

بهتر است سرویس‌ هاست شما به گونه‌ای تهیه شود که محل قرارگیری سرورها کمترین فاصله مکانی نسبت به بازدیدکنندگان سایت شما را داشته باشد. به عنوان مثال اگر بازدیدکنندگان سایتتان تماما در ایران هستند بهتر است از هاستینگ‌هایی استفاده شود که امکان ارائه سرویس از دیتاسنترهای داخل کشور را دارند. این مورد در سرعت لود سایت برای بازدیدکنندگان تاثیر مثبتی دارد.
حتما هاستینگی انتخاب کنید که پایدار باشد. سرویس‌هایی که زیاد قطعی یا اصطلاحا Down Time دارند به هیچ عنوان مناسب نیستند و علاوه بر این که می‌توانند در ورود کاربران به سایت شما اختلال ایجاد کنند، باعث می‌شوند که رتبه سایتتان در موتورهای جستجو هم افت کند.
از سرویس‌های هاستینگ رایگان به هیچ عنوان استفاده نکنید. این سرویس‌‌ها اکثرا از نرم‌افزارهای کرک شده و نامعتبر استفاده می‌کنند. علاوه بر این پشتیبانی مناسبی به شما ارائه نخواهند داد و بکاپی هم از سایتتان تهیه نمی‌کنند. سرویس‌هایی هم که با دریافت هزینه کم منابع نامحدود در اختیار شما قرار می‌دهند هم قابل اعتماد نیستند، چرا که از قدیم گفته‌اند “هرچه‌قدر پول بدی، آش می‌خوری”

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *