انتخاب کلمه کلیدی مناسب نه تنها بر روی سئوی داخلی سایت بسیار مورد اهمیت است، بلکه در سئو خارجی هم امری بسیار حیاتی است، درحالی‌که باید محتوا باکیفیت و کاربرپسند تولید کنید، تمرکز روی کلمات کلیدی نیز همچنان حیاتی هست. مثلا در تگ های متا، از کلمات کلیدی برای طرح کلی یک محصول یا خدمات یا متن شاخصی از یک پست از وبلاگ، استفاده کنید.

چرا تعیین کلمات کلیدی مهم است؟ استفاده صحیح از آن‌ها، مستقیماً در بازاریابی دیجیتال تأثیر می‌گذارد. هر چه بیشتر درباره کلمات کلیدی در حوزه کسب و کار خود اطلاع داشته باشید و دایره کلمات خود را گسترده‌تر کنید، استراتژی بهتری می‌توانید برای بازاریابی ترسیم کنید.

همیشه مطمئن شوید با تعیین کلمات کلیدی مناسب در جستجو، بیشترین ارزش را برای برندتان فراهم می‌کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه در سئو داخلی سایت، در میان کلمات کلیدی جستجو کنید و از کلمات کلیدی استفاده کنید که فعالیت سایت شما را بهتر توصیف می‌کند. قرار گرفتن درنتیجه اول جستجو درحالی‌که هیچ ترافیکی را به وبسایت منتقل نکند، هیچ ارزشی ندارد.

از Google AdWords قسمت Keyword Planner برای جستجو یا تحلیل چیزهایی که رقبایتان هدف قرار می‌دهند استفاده کنید. Keyword Planner انواع گوناگونی از کلمات کلیدی مشابه که می‌توانید در صفحاتتان قرار دهید را پیشنهاد می‌دهد. از طریق بازاریابی محتوا، کلمات کلیدی استراتژیک را به کار بگیرید.

به انواع کلمات کلیدی و هر چیزی که به نفع سایت شما است فکر کنید.
– کلمات کلیدی اطلاعاتی: عبارتی شبیه “سئو داخلی سایت” زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که کاربری قصد یادگیری درباره آن موضوع را داشته باشد.
– کلمات کلیدی تعاملی: کلمات کاربرانی را هدف قرار می‌دهند که قصد خرید محصول یا سرویسی را داشته باشند. اساساً این کلمات شامل صفاتی مثل “بهترین” یا “برترین” هستند.
– کلمات کلیدی مکان محور: زمانی که کاربران به دنبال کسب‌وکاری محلی یا محل فیزیکی هستند مورداستفاده قرار می‌گیرند.

به‌منظور تعیین رابطه برای کلمه کلیدی جستجو شده با صفحات موجود سایت‌ها، به LSI کلمات کلیدی یا مترادف آن‌ها نگاه می‌کند به‌خصوص گوگل.( LSI چیست ) و الگوهایی را در داخل اصطلاحات، موضوعات و مفاهیم موجود در صفحات ایجاد می‌کند، هر چه تعداد صفحات بیشتری را ایندکس می‌کند بانک اطلاعاتی قوی‌تری در LSI ایجادشده و هوشمندتر می‌شود.

هنگامی‌که محتوای بلندی می‌نویسید، می‌توانید از LSI کلمات کلیدی نیز در مقالات استفاده کنید. مثلاً می‌توانید در مقالات بلند هم از عبارت “سئو داخلی سایت” استفاده کنید و هم از عبارت “بهینه سازی سایت” .

در LSI گوگل سایت‌ها را بر اساس تعداد عبارات و اصطلاحات کلیدی مرتبط به هم مرتب می‌کند تا به‌جای تعداد عبارات مجزا.

محتوا نباید فقط روی یک کلمه کلیدی تمرکز کند. هدف شما در سئوی داخلی باید کسب رتبه برای تمام کلمات مترادف و جستجوهای مرتبط باشد.

ازآنجاکه کلمه کلیدی موردنظر شما ممکن است در ماه ۵۰ هزار بار جستجو شود، صفحه شما می‌تواند رتبه بالاتری برای جستجوهای مشابه که ماهانه هزار بار سرچ می‌شوند داشته باشد.

«محتوایی بنویسید که باعث هدایت ترافیک از بسیاری از جستجوهای مشابه به سایت شما شود. هدف از این کار تولید کلیک با استفاده از عوامل بهینه سازی داخلی صفحات به‌منظور افزایش نرخ کلیک می‌باشد.»

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *