در مطالب قبل در خصوص نوعی از تبلیغات گوگل با عنوان گوگل ادوردز صحبت کردیم. همانطور که عنوان شد Google AdWords سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای پیشین آنها نمایش داده می شود که هر کدام از این لینک ها به یکی از صفحات وب سایت مورد نظر بازاریابان لینک می شود.

ادوردز به تجارت ها این امکان را می دهد تا در ابتدا برای کمپین تبلیغاتی خود بودجه ای تعریف کنند و زمانی این مبلغ از حسابشان کم می شود که کاربران بروی لینک آنها در نتایج جستجو کلیک کنند. سرویس گوگل ادوردز بروی کلمات کلیدی متمرکز است. به این ترتیب که تجارت های مختلف می توانند با استفاده از کلمات کلیدی دلخواهشان تبلیغی را ایجاد کنند تا کاربران هنگام جستجوی آن کلمات کلیدی این تبلیغات را مشاهده نمایند.

اما یک‌سری از باورهای رایج در خصوص ادوردز گوگل وجود دارد که ممکن است شما را در خصوص انتخاب این نوع از تبلیغات مردد سازد. پیش از آنکه حول باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز صحبت کنیم، بد نیست بگوییم که اگر تا چند سال پیش، در میان جمعی از بازاریابان درون‌گرا (Inbound Marketers) قرار می‌گرفتید، متوجه می‌شدید که تبلیغات در گوگل ادوردز روش چندان محبوبی برای جذب نیست؛ اما امروزه، این داستان کمی متفاوت شده است!

در حال حاضر، افزایش حضور شرکت‌ها و کمپانی‌ها در اینترنت و در نتیجه‌ی افزایش رقابت آنلاین، تبلیغات در گوگل و قرار گرفتن در مقابل چشم مشتریان بالقوه، به موضوع مورد بحث بازاریابان تبدیل شده است. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای معرفی و فروش محصولات خود از این روش استفاده می‌کنند.

با این وصف چرا همچنان برخی بازاریابان اینترنتی از ارائه تبلیغ در سیستم گوگل ادوردز امتناع می‌کنند؟ در این نوشتار تلاش کردیم باورهای اشتباه و غلطی که درباره تبلیغات گوگل شکل گرفته است را مطرح کرده و به چالش بکشیم.

کلمات کليدي : ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *