این نخستین دلیل و از بزرگترین باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز است. به یاد داشته باشید که گوگل یک شرکت تجاری معروف است و تقریباً، هر کسی می‌تواند با کمی جستجو به سوابق مالی آن دست یابد. پس اگر سؤالی درباره میزان درآمد گوگل از تبلیغات ادوردز داشته باشیم به راحتی به آن دست پیدا می‌کنیم.

همان‌طور که می‌دانید هزینه تبلیغات گوگل بر اساس معیاری به نام PPC (پرداخت به ازای کلیک) محاسبه می‌شود. با این وصف، به نظر شما میزان درآمد روزانه گوگل چقدر است؟ ۱ میلیون دلار؟ ۱۰ میلیون دلار؟ آیا باور می‌کنید گوگل روزانه از سیستم تبلیغات گوگل خود، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد دارد؟

اگر میانگین هزینه برای هر کلیک را در حدود ۱ تا ۲ دلار در نظر بگیریم، به حداقل ۵۰ میلیون کلیک در روز می‌رسیم. پس، مردم واقعاً بر روی تبلیغات گوگل کلیک می‌کنند. گوگل نیز به‌طور دائم با بررسی و سنجش نحوۀ نمایش تبلیغات خود، سعی دارد کاربران را ترغیب کند که بر روی تبلیغات ادوردز بیشتر کلیک کنند.

شرکت‌های رقیب با کلیک بر روی تبلیغات؛ موجب بر باد رفتن سرمایه ما می‌شوند!
یکی دیگر از باورهای اشتباه در تبلیغات گوگل ادوردز، ساده انگاشتن سیستم مدیریت آن است. گوگل از فناوری بسیار پیچیده‌ای برای جلوگیری از تقلب کلیکی (Click Fraud) و کلیک‌های نامعتبر استفاده می‌کند. این فناوری، چیزی فراتر از ردیابی آدرس IP و تعیین موقعیت جغرافیایی است و شامل تجزیه و تحلیل عوامل مختلف در رابطه با کلیک می‌شود.

افزون بر این، گوگل گزارش‌های بسیار خوبی در مورد عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز ارائه می‌دهد و هرگونه فعالیت مشکوک را به سرعت به اطلاع شما می‌رساند. حتی اگر یک بازاریاب یا صاحب کسب‌و‌کار متوجه شود که تعداد زیادی کلیک غیر طبیعی از یک منطقه خاص دریافت می‌کند، می‌تواند موضوع را به‌طور مستقیم با تیم گوگل ادوردز در میان بگذارد تا تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. به این ترتیب، در صورت یافتن مشکل، هزینه تمام کلیک‌های مشکوک به صاحب تبلیغ، بازگردانده می‌شود.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

Avatar photo admin

طراح و توسعه دهنده سیستم های مبتنی بر وب. واحد طراحی وب سایت وب رمز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *