مکان قرار گرفتن تبلیغ هم درست مانند اندازه آن، به خود وب‌سایتی که قرار است تبلیغ مورد نظر در آن قرار گیرد، بستگی دارد. بررسی‌ها نشان داده که موفق‌ترین محل قرارگیری تبلیغ در سایت‌ها، درون محتوای سایت ( با ۴۴,۶۶٪ واکنش) است. احتمال واکنش نشان دادن به تبلیغات در مکان‌های مختلف دیگر سایت هم به قرار زیر است:

درون مقدمه مطالب سایت (۲۷,۳۲٪ واکنش)، در ستون‌های چپ (۷,۸۸٪ واکنش) و راست (۹,۲۸٪ واکنش)، تبلیغات چرخشی (۴,۷۴٪ واکنش) و تبلیغات زیر صفحه Below the fold (۱,۹۳٪). تبلیغات زیر صفحه، زمانی که در صفحه وب‌سایت حرکت می‌کنید، مشاهده می‌شوند.

به طورکلی وقتی صحبت از مکان تبلیغ در وب‌سایت می‌شود، تبلیغاتی که به محتوا، بالای صفحه و دیگر محتواهای جذاب نزدیک هستند، عملکرد مطلوبی دارند. به گزارش یکتانت بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین ایران و با توجه به تجربه و آماری که از هزارها برند تبلیغ‌کننده به دست آورده است، اگر هدف شما از تبلیغات بنری ایجاد آگاهی بیشتر از برندتان (Brand Awareness) در جامعه است بهتر است تا جایگاه‌های بالای سایت‌های نمایش‌دهنده را هدف قرار دهید، چراکه بسیار بیشتر و مؤثرتر به‌چشم می‌آیند. اگر هم هدف شما از تبلیغات بنری فروش بیشتر است، جایگاه‌های میان مطلب و پایین مطلب بسیار بیشتر کلیک می‌خورند و شما می‌توانید راحت‌تر کاربران این سایت‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *