کدهای QR کاربردهای خاص خود را دارند. آن‌ها را می‌توان راهکاری ارزان به شمار آورد که بر روی اغلب گوشی‌های هوشمندی که مجهز به دوربین هستند کار می‌کنند و همچون فناوری‌هایی نظیر NFC نیازی به هیچ زیرساخت سخت‌افزاری ندارند. از آن‌ها همچنین می‌توان برای تایید هویت و دسترسی ساده به وب سایت‌های گوناگون بهره برد. کدهای QR می‌توانند حاوی اطلاعات مربوط به آدرس اینترنتی، مشخصات تماس (به عنوان مثال برای استفاده در کارت ویزیت)، شماره تماس، پیامک یا متن باشند.

ساخت کدهای QR بسیار آسان است و ابزارهای آنلاین بسیاری برای این کار وجود دارد، به عنوان مثال می‌توانید از طریق وب سایت Kaywa به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را به یک کد QR تبدیل کنید.

با این حال، باید صادق باشیم که اغلب کدهای QR که در طول روز می‌بینیم آن طور که باید و شاید جذاب نیستند. برای استفاده از این کدها نیاز به نرم‌افزار مخصوص بر روی گوشی‌های هوشمند است. و هر چند به کمک ابزارهای موجود دیگر لزومی به تایپ کردن نشانی سایت نیست، اما گاهی همان روش‌های سنتی ما را سریع‌تر به نتیجه‌ی مطلوب راهنمایی می‌کنند. البته نوع نگه‌داشتن دوربین، زاویه‌ی آن، عدم لرزش و نور زمینه نیز از عوامل کلیدی در تضمین کیفیت کار است.

کلمات کليدي : ،

نسرين رضاجو

مديرداخلي و معاون اجرايي مدرسه غيردولتي فردوسي. سابقه ٨سال فعاليت كاري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *