فرض کنید که رئیس‌تان وظیفه‌ای را به شما محول کرده که با استانداردهای اخلاقی‌تان سازگاری ندارد. آیا کاری که رئیس‌تان خواسته است را انجام می‌دهید یا آن را رد می‌کنید؟ اگر آن را رد کنید، آیا ممکن است اعتماد رئیس‌تان و حتی شغل‌تان را از دست بدهید؟

اگر عقاید ما با وظایف کاری‌مان در تضاد باشند، این نوع اختلافات بروز می‌کنند.

برای اینکه از این نوع اختلافات در تیم‌تان جلوگیری کنید، با استفاده از اصول رهبری اخلاقی، سعی کنید از اعضای تیم‌تان وظایفی را که با عقاید‌شان در تضاد هستند درخواست نکنید.

ممکن است گاهی وقت‌ها از شما خواسته شود کاری را که بر خلاف اصول اخلاقی‌تان است انجام بدهید، در این‌ صورت، مقاله‌ی ما در مورد حفظ اصالت، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

۸. سیاست‌های غیر قابل پیش‌بینی

وقتی در محیط کار، سیاست یا قانونی تغییر می‌کند و شما این موضوع را به اطلاع اعضای تیم‌تان نمی‌رسانید، اختلافات و مشکلاتی پیش خواهند آمد.

وقتی قوانین یا سیاست‌های کاری تغییر می‌کنند، حتما آنها را به اطلاع اعضای تیم برسانید تا فعالیت‌های خود را با قوانین جدید هماهنگ کنند. به یاد داشته باشید که حتما دلیل تغییر کردن قوانین را نیز توضیح دهید، چون وقتی افراد می‌دانند چرا چنین قوانینی وجود دارند، بهتر آنها را می‌پذیرند.

وقتی افراد با قوانین جدید آشنا شدند، در جهت تقویت آن قوانین تلاش کنید و بر اجرای آنها نظارت داشته باشید.

نکته:
با اینکه بل و هارت این هشت علت را برای توضیح ریشه‌ی اختلافات در محیط کار ارائه داده‌اند، اما هیچ روشی برای مقابله با آنها پیشنهاد نداده‌اند. پس حتما، مقاله‌ی اخلاق حرفه‌ایو مدیریت تعارض در سازمان را بخوانید تا بتوانید در حل کردن این مشکلات هم موفق عمل کنید.
برگرفته از سایت : چطوردات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *