ما معمولا برای اینکه وظایف‌مان را به خوبی انجام دهیم، مجبوریم به همکاران‌مان تکیه کنیم. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر شما از یکی از همکار‌ان‌تان بخواهید که تا ظهر گزارشی را به دست شما برساند، در حالی که او در حال آماده کردن گزارشی برای فرد دیگری در همان فرجه‌ی زمانی است؟

فشارهای ناسازگار، شبیه اهدافِ ناسازگار هستند؛ تنها فرق‌شان این است که فشارهای ناسازگار معمولا به کارهای فوری و سریع مربوط می‌شوند، در حالی که اهداف ناسازگار معمولا به پروژ‌ه‌هایی با مدت زمان طولانی‌تر مرتبط هستند.

اگر متوجه شدید که اعضای تیم‌تان به دلیل تقابل اهداف کوتاه‌مدت با هم به مشکل برخورده‌اند، برنامه‌ی زمانی وظایف را تغییر دهید تا کارمندان تحت فشار قرار نگیرند.

۶. وظایف ناسازگار

گاهی وقت‌ها مجبور هستیم کارهایی را انجام دهیم که خارج از وظایف و مسئولیت‌های معمول‌مان هستند. اگر این باعث شود که وارد «قلمروی» فرد دیگری بشویم، ممکن است منجر به بروز اختلاف بر سر قدرت بشود. برعکسِ این موضوع هم درست است: گاهی وقت‌ها ممکن است فکر کنیم که وظیفه‌ی خاصی باید توسط فرد دیگری انجام شود.

وظایف ناسازگار به دیدگاه‌های ناسازگار شباهت دارند. ممکن است یکی از اعضای تیم، وظیفه‌ای را جزو مسئولیت‌ها و قلمروی خودش بداند، و وقتی فرد دیگری مسئولیت آن کار را بر عهده می‌گیرد، اختلاف به وجود می‌آید.

اگر فکر می‌کنید که اعضای تیم بر سر وظایف‌شان با هم اختلاف دارند، دلیل اینکه چرا آن وظایف و پروژه‌ها را بر عهده‌ی آنها گذاشته‌اید، برای‌شان توضیح دهید. شاید همین توضیح دادن باعث کمتر شدن تنش بشود. همچنین می‌توانید با استفاده از یک منشور تیمی، وظایف و مسئولیت‌های افراد را مشخص کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *