قبل از اینکه اقدامی صورت دهید مطمئن شوید که اشتباهی از طرف رئیس‌تان رخ داده است. به یاد داشته باشید که او بیشتر از شما به منابع اطلاعاتی دسترسی داد و احتمال اینکه حق با او باشد بیشتر است. چند بار مسئله‌ای که قصد مطرح کردنش را دارید چک کنید، چون مطرح کردن موضوعی به اشتباه، قطعا به اعتبار شما لطمه خواهد زد.

همچنین، باید حداقل یک راه‌حل برای ارائه دادن آماده داشته باشید. سعی کنید پیشنهادتان را با داده‌ها و حتی اطلاعاتی که رئیس‌تان آنها را در اختیار ندارد همراه کنید. حتی اگر راه‌حلِ پیشنهادی شما به اجرا درنیاید، پیشنهاد آن، خلاقیت و ابتکار شما را نشان می‌دهد و اعتبارتان را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تمرکز مکالمه را از اشتباه رئیس‌تان برداشته و بر راه‌حل بگذارید.

۲. انگیزه‌هایتان را بررسی کنید

قبل از اینکه در اتاق رئیس‌تان را بزنید، به این فکر کنید که آیا مطرح کردن این موضوع ارزشش را دارد یا نه. اگر موضوعِ مربوطه اهمیت زیادی ندارد بهتر است آن را فراموش کنید، در غیر این صورت ممکن است به نظر برسد شما فردی هستید که دائما از همه چیز شکایت دارد. به این ترتیب مداخله‌های شما در مسائل آینده نیز مؤثرتر خواهد بود.

همچنین به این فکر کنید که آیا فقط برای ایراد گرفتن و یا مخالفت کردن با دیگران می‌خواهید اشتباه رئیس را مطرح کنید یا واقعا برای این کار دلیل منطقی دارید. اگر دلیل خوبی نداشته باشید، اوضاع را از چیزی که هست بدتر می‌کنید. اما اگر دلیل مهمی برای نگرانی وجود دارد یا اگر اعتبار و آبروی رئیس‌تان در خطر است، احتمالا از اینکه این موضوع را یادآوری کردید از شما تشکر نیز خواهد کرد.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *