استخدام افراد جدید هیچ‌وقت کار ساده‌ای نیست. استخدام یک شخص برای یک موقعیت شغلی کلیدی مانند مدیر اجرایی، احتمالا یکی از مشکل‌ترین کارهایی است که به عنوان رهبر یک گروه انجام می‌دهید.
دیوید ای. پری (David E. Perry)، یکی از نویسندگان کتاب «استخدام بهترین‌ها: چگونه تیم رویایی خود را بسازید و رقبا را از میدان به‌ در کنید» و متخصصی با بیش از سی سال تجربه که نشریات به او لقب «استخدام‌کننده‌ی خبره» داده‌اند، می‌گوید: بیشتر تصمیماتی که برای کسب‌وکارتان می‌گیرید، کوچک هستند. مثلا یک فروش یا معامله، به تنهایی ارزش زیادی برای یک کسب‌وکار کوچک به همراه ندارد، حتی شکست خوردن در یک معامله هم ضرر زیادی به آن کسب‌وکار نمی‌رساند. اما استخدام یک مدیر اجرایی فرق می‌کند، زیرا می‌تواند باعث پیروزی یا شکست یک سازمان شود.

حالا حتی اگر مورادی را که اشاره شد کنار بگذاریم، شرایط سخت بازار نیروی کار امروز هم باید در نظر بگیریم، بازاری که در آن برای جذب نیروهای با استعداد با چنگ و دندان در آن رقابت می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ با منابع مالی فراوان، مبالغ زیادی به مؤسسات استعداد یابی مدیریتی می‌پردازند، به این امید که افراد مستعدی را بیابند که بتوانند به رشد شرکت‌هایشان کمک کنند. حالا اگر شما پول کافی برای مراجعه به یک مؤسسه‌ی استعداد یابی بزرگ را نداشته باشید چه؟ پِری در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «شما می‌توانید خیلی از کارهایی را که یک مؤسسه‌ی کاریابی برایتان انجام می‌دهد، خودتان انجام دهید. اگر گام‌های زیر را دنبال کنید، پس از آن هر بار شانس خود را برای استخدام برنده‌ها به طور خارق‌العاده‌ای افزایش می‌دهید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *