پری معتقد است استخدام یک مدیر اجرایی نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید و هر سرمایه‌گذاری‌ای باید با بازدهی که دارد سنجیده شود. صاحبان کسب‌وکار به جذب پرسنل به چشم یک روند ساده برای توسعه‌ی شرکت نگاه می‌کنند. اما او می‌گوید با استخدام یک مدیر اجرایی نیز باید مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها برخورد شود و منافعی که از آن به دست می‌آید، به خوبی سنجیده شوند.
با در نظر داشتن این نکته، یک «پروفایل موقعیت» یا «پروفایل موفقیت» تهیه کنید که نقش مدیر اجرایی و منافع تجاری‌ای را که آن شخص در آن نقش باید به دست آورد، به وضوح مشخص کنید -این چیزی است که پری به عنوان «شرح وظایف در سطح بالا» از آن یاد می‌کند.
او می‌گوید: «نقش‌هایی در سطح مدیر اجرایی همیشه به استراتژی‌ها گره خورده‌اند. برای این که بفهمیم چه کسی را استخدام کنیم، لازم است به روشنی بدانیم که یک مدیر اجرایی چگونه و چقدر در سود و زیان اثرگذار خواهد بود.» با در نظر گرفتن این نکته، پروفایل موقعیت باید به دقت نشان دهد که امیدوارید این استخدام جدید چه منافعی را برای کسب‌وکارتان به وجود آورد. در ادامه، این مستندسازی، یک چک‌لیست در اختیار شما می‌گذارد که در تصمیم‌گیری برای استخدام فرد مناسب کمک‌تان خواهد کرد. پری در این باره می‌گوید: با این کار، تصمیم‌گیری برای استخدام‌ها به نیازهای کسب‌وکارتان بستگی خواهد داشت، نه به گزینه‌های موجود.

۲. یاد بگیرید افرادی را که به دنبال شغل نیستند، پیدا کنید

دنیا یک بازار برای نمایش استعدادهای بزرگ است. پری می‌گوید: «بهترین مدیران به دنبال شما نمی‌گردند، چرا که در حال حاضر جایی مشغول به کار هستند -و یقینا شغل‌های خوبی هم دارند- و همچنین آنها به صورت آنلاین هم دنبال کار نیستند. در حقیقت، بهترین گزینه‌ها به ندرت در جست‌وجوی کار هستند.»
او توضیح می‌دهد که «شما به عنوان دارنده‌ی یک کسب‌وکار کوچک، می‌خواهید بهترین گزینه‌ی موجود را پیدا کنید، نه صرفا بهترین کسی که دنبال کار می‌گردد.» با توجه به این نکته، او توصیه می‌کند که با مهارت تمام به دنبال کسانی باشید که برای رقبای شما کار می‌کنند. یک گروه از بهترین افرادتان را برای شکار کردن آنها بسیج کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *