درباره‌ی چیزهایی که باعث رضایت خاطر شما می‌شوند فکر کنید و آنها را به‌وضوح برای خودتان تفکیک کنید؛ چیزهایی مثل مزیت‌های اجتماعی، روانی، جسمی و حتی عاطفی خودتان! چیزهایی مثل اینکه مشکل بی خوابی ندارید، سالم هستید و احساس خوشبختی می‌کنید. اینها مواردی هستند که شما بابت‌شان قدردان هستید و مهم است گاه‌گاهی آنها را به خودتان یادآوری کنید چون شما را خوشحال نگه می‌دارند.

۱۴. برای خودتان یک وسیله‌ی ساده‌ و بامزه بخرید

پیشنهاد ما این است که برای چای نیمروز سرِکارتان یک لیوان زیبا با طراحی جالب بخرید. این ساده‌ترین پیشنهاد است، انتخاب شما می‌تواند هر چیز جذاب دیگری باشد. مثلا من که شغل اصلی‌ام نویسندگی است، عاشق لوازم‌التحریر هستم و همیشه جامدادی، مداد یا پاک‌کن‌هایی می‌خرم که با دیدن‌شان روحیه می‌گیرم.

 

 

۱۵. کیفیت فضای کار خود را افزایش بدهید

اگر همیشه به‌صورت انفرادی کار می‌کنید و فضای کاری محدودی برای خودتان ساخته‌اید، وقتش است که تغییر دکوراسیون بدهید و از میز مخصوص و کابین تنگ و کوچک خود کمی فاصله بگیرید. سعی کنید فضای کارتان را با دیگر همکاران‌تان به اشتراک بگذارید و در حین کار با آنها در ارتباط باشید. این پیشنهاد را به‌عنوان تجربه‌ی مشارکت با دیگران در نظر بگیرید و از آن نهایت بهره را ببرید. از طرفی از این طریق می‌توانید همکاران‌تان را هم بهتر بشناسید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *