همه‌ی ما مسئولیت‌هایی در زندگی شخصی‌مان داریم که باید حتما به آنها رسیدگی کنیم. اما وقتی فشار کار و فکر رسیدگی به امور شخصی زیاد می‌شود، فرد دچار اضطراب می‌شود و احساس درماندگی می‌کند. این امر بهره‌وری فرد را هم پایین می‌آورد. خودتان می‌دانید تحت فشار بودن یکی از موانع خوشحال بودن است پس به‌جای آنکه دچار اضطراب شوید، کافی است ۲۰ دقیقه برای برنامه ریزی امور شخصی، رسیدگی به فرزندان، بیرون رفتن با دوستان یا رفت‌وآمد فامیلی زمان بگذارید و بعد از آن فقط روی کارتان تمرکز کنید.

 

 

۱۷. قدر خودتان را بدانید

کیت وایت (Kate White) سردبیر و کارشناس پیشین یکی از مجلات مُد می‌گوید: «وقتی اشتباه می‌کنید، سخت است که برگردید و ببینید کجای کار درست نبوده است. اما به خاطر داشته باشید همیشه وقتی به عقب برمی‌گردید و به تجربه‌هایتان فکر می‌کنید، دستاوردهایی را که به آنها افتخار می‌کنید نیز به خاطر بیاورید. یادتان باشد فقط اشتباهات مهم نیستند، شما باید به خودتان یادآوری کنید که چه زحماتی برای پیشرفت کارتان کشیده‌اید و حضورتان در محل‌ کار چقدر مؤثر بوده است. سپس برای اقدامات بعدی و رسیدن به اهداف بعدی‌تان برنامه‌ریزی کنید. اهدافی را پایه‌ریزی کنید که شما را به وجد می‌آورند و به شما انگیزه می‌دهد. یادتان باشد همیشه باید یک تا سه هدف انگیزشی مناسب داشته باشید تا هم بتوانید کارفرمایتان را برای دریافت ارتقای شغلی ترغیب کنید و هم رزومه کاری پربارتری داشته باشید.»

 

۱۸. به‌جای نتیجه، روی مسیر رسیدن به هدف تمرکز کنید

سعی کنید همیشه روی کیفیت کارتان تمرکز کنید. اینکه چگونه و با چه کیفیتی کارتان را انجام می‌دهید، از مقدار کاری که انجام می‌دهید، مهم‌تر است. ممکن است به‌راحتی در دام‌هایی مثل افزایش فالوئر در شبکه‌های اجتماعی، افزایش درآمد و انجام کار بیشتر گیر بیفتید، اما هرقدر رقم این اعداد بالاتر برود، خوشبخت‌تر نخواهید بود. آنچه را که دوست دارید، دنبال کنید و پیگیر اهداف کوچک باشید و بدانید که اهداف بزرگ‌تر به دنبال آنها حاصل می‌شوند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *