سعی کنید ظاهر رزومه‌ی خود را به شکلی طراحی کنید که خاص و چشم‌گیر باشد. البته اینکه چقدر اجازه دارید در ظاهر رزومه‌ی‌تان خلاقیت به خرج دهید، تا حد زیادی به ماهیت شغلی که درخواست می‌کنید، بستگی دارد. مثلا یک گرافیست طبیعتا بیشتر می‌تواند روی طراحی رزومه‌ی خود مانُور دهد تا یک حسابدار.

پیشنهاد می‌کنیم رزومه‌ی‌تان را تک‌رنگ طراحی نکنید، اما حواس‌تان باشد که در انتخاب رنگ‌ها دقت کافی به خرج دهید. برای اینکه حرفه‌ای‌تر به نظر برسید، بهتر است فقط قسمت‌های هِدِر یا همان سرصفحه را با رنگ آبی بنویسید و در مابقی قسمت‌ها از رنگ مشکی استفاده کنید. در مورد سبک حروف هم می‌توانید به طور مثال به جای فونت رایج و پرکاربرد «نازنین» از فونت تبسم به طراحی استاد اسدالله چهره‌پرداز یا فونت‌های دیگری استفاده کنید که با سلیقه خودتان و الزامات حرفه‌ای تناسب داشته باشند.

بزرگ‌ترین اشتباهی که تازه‌کاران مرتکب می‌شوند این است که اطلاعات‌شان را در قالب‌های آماده وارد می‌کنند. با استفاده از قالب‌های آماده در وقت‌تان صرفه‌جویی می‌شود، اما ممکن است این کارتان توی ذوقِ کارفرما بزند و به همین دلیل کنار گذاشته شوید. در عوض، پیشنهاد می‌کنیم رزومه‌ی‌تان را به‌سلیقه‌ی خودتان طراحی و سازماندهی کنید، طوری که نشان دهد مناسب‌ترین فرد برای آغاز همکاری هستید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *