در مواقعی که به هر دلیل مجبور به دادن جواب رد هستید، مدیریت پاسخ‌ها بسیار مهم است. باید پاسخ‌هایی منطقی پیدا کنید تا روابط کاری شما لطمه نبینند.

در یک صحبت رودررو با همکارتان دلایل پاسخ منفی خود را شرح دهید. از نه گفتن به شکل مجازی خودداری کنید، چراکه احساسات و زبان بدن در این نوع پیام‌ها منتقل نمی‌شود و امکان سوءبرداشت زیاد است. برای او توضیح دهید که شما از اینکه کمک‌حال دیگران باشید همیشه استقبال می‌کنید، اما در شرایط فعلی باید روی کارهای خودتان متمرکز شوید.

بهتر است همکارتان را با مشکلش رها نکنید. آیا فرصت کافی برای رسیدگی به مشکل او هست؟ زمان بندی کارها را بررسی کنید و درصورت امکان، بعد از اتمام وظایف خودتان، به او کمک کنید. همچنین می‌توانید به او پیشنهاد بدهید که از کارآموزان کمک بگیرد. شاید یکی دو چیز کوچک باشد که آنها بتوانند انجام دهند.

به هرحال، اگر همکار شما قصد شانه خالی کردن از وظایفش را نداشته باشد، حتما قدردان هر کمکی از شما خواهد بود.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *