بهترین کار این است که قبل از تأیید یا رد کردن درخواست همکارتان، پیشنهاد او را بررسی کنید. آیا کاری که از من خواسته است، به ارتقای شغلی ام کمک می‌کند؟ آیا مهارت‌ها و تجربه‌های مفیدی به همراه خواهد داشت؟ آیا باعث ایجاد ارتباط جدیدی با دیگران می‌شود؟ آیا فرصت کافی برای رسیدگی هم‌زمان به دو یا چند کار را دارم؟ سؤالاتی مانند این به شما کمک می‌کند که سود و ضررهای پیشنهاد را بهتر بسنجید.

اما فقط نباید نگاه منفعت‌گرایانه داشت. گاهی اوقات اوضاع طوری رقم می‌خورد که باید ازخودگذشتگی نشان بدهید؛ مثلا یکی از اعضا به هر دلیلی از تیم کنار می‌رود یا مدتی نمی‌تواند کارش را انجام دهد. تا پیداشدن فرد جدید، شما و دیگران باید وظایف او را بر عهده بگیرید. به هرحال شاید روزی خودتان هم کمک بخواهید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *