زما‌نی که تشخیص دادید سازمان شما در کدام ربع قرار دارد، می‌توانید از این آگاهی برای تقویت ارزش‌ها و رفتارهای ویژه‌ی آن ربع، استفاده کنید تا فرهنگ موجودتان را تقویت کنید.

از سوی دیگر، اگر فرهنگ کنونی شما با مشکل مواجه شده است، ممکن است به کیفیت‌های ربع مخالف (به‌صورت ضربدر) علاقمند شوید. با ادغام برخی از کیفیت‌های ربع مخالف با روال تیم یا شرکت خودتان، احتمال ایجاد تغییر مثبت وجود دارد. با این وجود، آگاه باشید که باید ربع مخالف را سبک سنگین کنید. برای مثال، اگر نیاز به تقویت خلاقیت دارید، انتظار داشته باشید که اندکی از کنترل را از دست بدهید. از سوی دیگر، اگر نیاز دارید سازمان‌تان روی رقابتی‌ بودن تمرکز کند، باید انتظار داشته باشید که میزان حمایت و روابط مشترک در تیم شما کم شود. اگر از CVF برای پیش‌بینی انواع این نتایج استفاده می‌کنید، رسیدگی به آنها برایتان آسان‌تر خواهد بود.

CVF کاربردهای گسترده‌ای دارد، از جمله:

تنظیم نقش‌ها و مسئولیت‌های رهبری؛
طراحی یک سازمان یا بخش جدید؛
بهبود عملکرد یک سازمان یا بخش؛
ارزیابی کیفیت محصولات یا بخش‌ها؛
استخدام؛
شناسایی رویکردهای مؤثر یادگیری.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *