اولین چالشی که تیم اجرایی جوینت ونچر با آن مواجه میشود، ناهماهنگی در مورد اهداف جوینت ونچر است. این ناهماهنگی بهویژه زمانی رخ میدهد که اعضای تیم از سازمانهای والد وارد جوینت ونچر شده باشند و بیشتر نسبت به سازمان اصلی احساس وفاداری کنند تا نهاد تازه ایجادشده. این مشکل اغلب با فقدان هویت تیم یکپارچه تشدید میشود؛ برخی از جوینت ونچرها بهسرعت شکل میگیرند و تیم بهطور عجولانه در حالی تشکیل میشود که فرصت کمی برای تعریف مدل معامله وجود دارد.
راهحلهای بالقوه برای این چالش را میتوان در مراحل اولیهی جوینت ونچر اجرا کرد:
در انتخاب اعضای تیم، سرمایهگذاری کنید؛ (به مدیرعامل اجازه بدهید گزارشدهندههای مستقیمش را انتخاب کند).
مجاری ارتباطی را رسمی کنید؛ (صریحا مانع ارتباطات خارج از مجاری مدیریتی رسمی شوید).
برای موفقیت جوینت ونچر انگیزهسازی کنید؛ (پاداش اعضای تیم را با عملکرد جوینت ونچر مرتبط کنید).
در ساخت تیم سرمایهگذاری کنید؛ (مدیریت تحول و اقدامات متناسب با آن را برای تیمسازی بهکار بگیرید).
مسیر شغلی تعریف کنید؛ (فرصتهای ارتقای مدیران اجرایی جوینت ونچر در هر دو شرکت والد را فراهم کنید).
دیدگاهتان را بنویسید