به‌طورکلی، ثبت و ضبط هزینه تنخواه بر عهده حسابدار شرکت است. حسابدار اطلاعات مربوط را از متولی یا صندوقدار دریافت می‌کند. وقتی که تنخواه گردان مشغول صرف تنخواه است، هزینه‌ها فقط در صورت های مالی ثبت می‌شوند؛ اما درصورتی‌که متولی یا تنخواه گردان درخواست مبلغ بیشتری کنند، به‌شرط دریافت رسید‌ها، در دفتر حسابداری ثبت می‌شود. تراز مثبت و منفی صندوق تنخواه نیز در دفاتر حسابداری ثبت می‌شوند. این ثبت‌ها برای ارائه به اداره مالیات مهم هستند و باید با دقت انجام شوند.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *