در سال ۱۹۹۴ او وارد زمینه جدیدی از فعالیتها شد: کارخانهی تولید نوشابه. این کارخانه قصد داشت با بهترین برندهای نوشابه یعنی پپسی و کوکاکولا رقابت کند. طعم هم خوب بود و همهچیز عالی پیش میرفت. برانسون تصمیم داشت که با بهرهگیری از عواملی نظیر تنوع و جوانپسندی از رقبا جلو بزند اما واقعیت این بود که این نوشابه تمایز و تفاوت چندانی با سایر برندها نداشت و درس بزرگی که از این شکست، عاید برانسون شد این بود که برای موفقیت لازم است هویت و تمایزی منحصربهفرد ارائه کند.
۴. ماجراجویی و سفرهای جهانی
ریچارد برانسون در همهی زمینهها فردی ماجراجو بود، او تصمیم گرفته بود سفری را ترتیب بدهد و با بالون بر فراز اقیانوس اطلس سفر کند. بعد از اینکه حجم زیادی از سوختش را از دست داد، با وزش شدید باد روبهرو شد. با دردسرهای فراوان و مقاومت شدیدی که بروز داد، توانست در برابر این شکست و مرگ مقاومت کند. درس مهمی که ریچارد برانسون از این شکست گرفت، انعطافپذیری در مواجهه با شرایط سخت و دشواری بود که در آن هیچ امیدی به پیروزی و مقاومت نیست.
دیدگاهتان را بنویسید