بودجه‌ی کم استارتاپ شما نمی‌تواند عامل بازدارنده در راه ساختن بازار ویژه‌ی کسب‌وکار شما باشد. وقتی دیدگاهی از درون کسب‌وکارتان برای آنهایی که خارج از آن هستند فراهم می‌کنید می‌توانید فرهنگ کسب‌وکار خود را شکل دهید. می‌توانید با داشتن یک بلاگ به فردی ناوارد در زمینه‌ی کارتان این شانس را بدهید که به درکی تازه از کسب‌وکار شما برسد. ارائه‌ی یک وبینار یا پادکست می‌تواند به بینندگان یا شنوندگان این احساس را القا کند که آنها هم در کسب‌وکار شما صاحب نظر هستند.

سخنرانی در یک مرکز رشد استارتاپ‌های نوپا (incubator)، نمایشگاه‌های صنایع یا مراسم مرتبط با گروه‌های هدف، شما را در نقش یک آموزگار وارد صحنه می‌کند و به شما امکان می‌دهد ‌ایده‌های بزرگ و مهم‌تان را با مخاطبانی آماده در میان بگذارید.

همایش کسب‌وکارهای کوچک که شما هر سال در آن شرکت می‌کنید احتمالا به تعداد بیشتری از افرادی که نطق اصلی مراسم را بر عهده بگیرند احتیاج دارند، چرا شما آن یک نفر نباشید که به جای نگاه کردن حرف می‌زند؟‌ ایجاد شبکه‌های ارتباطی و به اشتراک گذاردن تخصص‌تان با سایرین می‌تواند توانایی شما را به جامعه‌تان اثبات کند. آدم‌های مختلفی از روزنامه‌نگاران گرفته تا کسانی که مشتاق کارآفرینی هستند، می‌توانند به دیده شدن کسب‌وکار شما کمک کنند.

از طریق فروم‌های اختصاصی مرتبط با استارتاپ‌ها، کارآفرینی یا صنایع خاص خودتان، دانش و تخصص خود را در اختیار تازه‌کاران کسب‌وکار‌های کوچک ارائه دهید، جایی که در آن بسیاری از مشتاقان کارآفرینی از متخصصین سوال می‌پرسند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *