سعی کنید در ذهن مشتریان خود جایگاه ویژه‌ای بیابید. به‌گونه‌ای عمل کنید که مشتریان، برند شما را همزمان با نام یکی از اشخاص مورد اعتمادشان به خاطر بیاورند. آیا شما هم با این جمله موافقید که مشتریان برای انتخاب محصول به کمک شما نیاز دارند؟ از خود بپرسید دلیلی که سبب انتخاب محصول -کالا یا خدمت- شما از بین یک دو جین محصول مشابه در فروشگاه خواهد شد، چیست؟ با در نظر گرفتن ماموریت سازمان، تصمیم بگیرید که علاقه‌مندید مشتریان با مشاهده محصولات شما در مورد برند سازمان‌تان چه دید و نگرشی در ذهن‌شان ایجاد شود و سپس بررسی کنید که آیا در‌حال‌حاضر شرایط این‌گونه است یا خیر.

شاید تصمیم بگیرید محصول شما در ذهن مشتریان، خلاقانه، متنوع و جوان‌پسند به نظر برسد. این شیوه اغلب توسط شرکت‌هایی ارائه می‌شود که از توانایی‌های کافی در شناسایی سلایق مشتریان و تغییرات بازار برخوردارند. شرکت‌هایی نظیر «نستله» و «سامسونگ» از این دسته محسوب می‌شوند.

شاید بخواهید که برند شما در اذهان مشتریان به‌عنوان محصولی هوشمند و پیشرفته تصور شود و آنگونه باشد که مشتریان از داشتن آن احساس غرور و رضایت کنند. مدیران و تصمیم‌گیران شرکت اپل این رویکرد را برای برند خود اتخاذ کرده‌اند.

رویکرد دیگر می‌تواند ارائه برندی کاملا قابل اعتماد برای مشتریان باشد؛ اعتمادی که هرگز از بین نخواهد رفت. اگر شما محصولی ارائه می‌دهید که وجود کوچک‌ترین نقص فنی در آن باعث بی‌اعتمادی و افت شدید فروش شما خواهد شد می‌بایست از این استراتژی برای معرفی برند خود استفاده کنید و همواره در ذهن مشتریان به‌عنوان برندی قابل اعتماد خودنمایی کنید. به‌عنوان مثال در صورتی که محصول شما لنت ترمز اتومبیل است یا صاحب شرکت هواپیمایی هستید که به مشتریان‌تان خدمات‌پروازی ارائه می‌دهید باید از این تکنیک استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید برای ساخت برندی موفق بر نوستالژی تاکید کنید. افراد با چیزهایی که دوران خوش و بی‌دغدغه کودکی را برایشان تداعی کند، ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *