بسیاری از مشتریان پس از افزودن یک یا چند کالا به سبد خرید بنا به عللی مانند هزینه‌های ارسال کالا، از ثبت نهایی سبد خرید خود انصراف می‌دهند. فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند انصراف‌دهندگان را با ارسال پیشنهاد تخفیف به ایمیل‌شان به ثبت سبد خرید تشویق کنند.
۵. ارائه‌ی تخفیف به مشترکان ایمیل یا اعضای خبرنامه

ساخت فهرست ایمیل از اقدامات ضروری خرده‌ فروشی‌های آنلاین است. با ارائه‌ی پیشنهاد تخفیف دراِزای دریافت آدرس ایمیل بازدیدکننده، نه‌تنها احتمال تبدیل وی به مشتری خریدار محصول را افزایش می‌دهید، بلکه با جمع‌آوری ایمیل‌های بازدیدکنندگان می‌توانید محصولات جدید و تخفیفات خود را بعدها از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی کنید.
۶. تخفیف دراِزای اشتراک‌گذاری

یکی از دشوارترین قسمت‌های حفظ بقای فروشگاه‌های اینترنتی این است که باید کسب‌وکار خود را مدام به مردم بشناسانید. ارائه‌ی تخفیفات ویژه به بازدیدکنندگان و مشتریانی که آدرس وب‌سایت‌ و محصولا‌ت‌تان را در شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک می‌گذارند، راه‌کار فوق‌العاده‌ای است تا نام برند خود را با صرف هزینه‌ی کم در دهان‌ها بیندازید.

۸. ارائه‌ی تخفیف به خرید اولی‌ها

ارائه‌ی تخفیف به کسانی که نخستین بار از فروشگاه‌تان ‌بازدید می‌کنند، می‌تواند این مشتریان بالقوه را به خریدار تبدیل کند.

۹. ارائه‌ی تخفیف بر مبنای قیمت کلی سبد خرید

این نوع تخفیف یکی از استراتژی‌های اثربخش در تشویق مشتریان به خرید بیشتر است که موجب افزایش میانگین حجم سفارشات می‌شود. به‌منظور اِعمال این استراتژی ابتدا باید میانگین ارزش سفارش مشتری در چند ماه گذشته را محاسبه کنید و سپس برای تمامی سفارشاتی که ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر از این مقدار (میانگین ارزش سفارش) هستند، تخفیفات ویژه یا ارسال رایگان در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد دارید روی فروش مجموعه‌ای از محصولات خاص تمرکز کنید، می‌توانید مشتریان‌تان را با تخصیص تخفیف به خریدهایی که مبلغ‌شان از یک حداقل تعریف‌شده بالاتر است (مثلا ۲۰ درصد تخفیف برای خریدهای بالاتر از حداقل ۵۰۰ هزار تومان) تشویق به خرید کنید.

۱۰. ارائه‌ی تخفیف به دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی

با ارائه‌ی تخفیف در شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید از رابطه‌ای مستحکم‌تر با دنبال‌کنندگان‌تان برخوردار شوید، چرا که با این استراتژی به مشتری انگیزه می‌دهید تا در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌تان کند و به عضویت کانال‌های ارتباطی فروشگاه‌ دربیاید تا از محصولات جدید و نیز تخفیفات آینده مطلع شود.

۱۱. ارائه‌ی تخفیف به مشتریان وفادار

ارائه‌ی تخفیف انحصاری به مشتریانی که به خرید از فروشگاه اینترنتی‌‌تان پایبند هستند موجب تقویت و استمرار وفاداری به برند می‌شود. مثلا می‌توانید به این گروه خاص از مشتریان یک ایمیل شخصی، شامل کد تخفیف بفرستید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند کلاویو (Klaviyo) استفاده کنید تا ایمیل پیشنهاد تخفیف به‌طور خودکار به مشتریانی که خریدهایشان از تعداد مشخصی بالاتر می‌رود، ارسال شود.

۱۲. ارائه‌ی پیشنهاد تخفیف در لحظه‌ی خروج از وب‌سایت

گاهی ارائه‌ی پیشنهاد تخفیف درست در لحظه‌ی خروج بازدیدکننده از وب‌سایت کافی است تا به خرید از فروشگاه اینترنتی خود متقاعدش کنید. در این استراتژی، پیشنهاد تخفیف در زمان خروج بازدیدکننده از وب‌سایت در یک پنجره‌ی پاپ‌آپ ظاهر می‌شود تا شاید مشتری در آخرین لحظه تصمیم به خرید بگیرد.

۱۳. ارائه‌ی تخفیف به روش بازهدف‌گیری بازدیدکنندگان

تبلیغات این نوع تخفیف فقط به کاربرانی نمایش داده می‌شود که قبلا از وب‌سایت‌تان بازدید کرده‌اند و با فروشگاه اینترنتی شما آشنایی دارند. این تبلیغات به مشتری یادآور می‌شوند که مجددا از وب‌سایت‌تان بازدید کند و پیشنهاد تخفیف نیز به‌منظور تشویق به خرید ارائه می‌شود.

۱۴. ارائه‌ی تخفیف به هواداران اشخاص تأثیرگذار (مثلا نویسندگان یا بازیگران محبوب)

مشارکت با اشخاص تأثیرگذاری که مخاطبان فراوانی دارند، برای بر سرِ زبان‌ها افتادن نام یک برند، تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. می‌توانید با ارائه‌ی تخفیف به حلقه‌ی ارتباطی این اشخاص پُرطرفدار، هواداران‌شان را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود تشویق کنید.

توجه داشته باشید که ارائه‌ی تخفیفات ویژه، راهکار مناسبی برای افزایش درآمد همه‌ی کسب‌وکارهای آنلاین نیست. اما اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که این راهکار را وسیله‌ی مناسبی جهت تحقق اهداف خود می‌بینید، باید ضمن درک صحیح اهداف برند، دست به آزمون‌وخطاهای متعدد بزنید تا در نهایت اطمینان حاصل کنید که کدام نوع تخفیف در تحقق چشم‌اندازهای کسب‌وکارتان مؤثرتر خواهد بود.

برگرفته از: chetor.com

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *