استخدام فرد مناسب بیشتر از هر چیز دیگری سرنوشت کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند. اگر فوق‌ستاره استخدام کنید آنها پشت رؤیای شما خواهند ایستاد و آن را به واقعیت تبدیل خواهند کرد. زمانی که افراد اشتباه را استخدام کنید خواهید دید که با رشد کسب‌وکارتان، فرهنگی سازمانی با افرادی متوسط دارید که نگاه‌شان به ساعت است و حتی ذره‌ای هم به اندازه‌ی شما انگیزه ندارند.

با این اوصاف، چطور اطمینان حاصل کنید که دارید فرد مناسبی را استخدام می‌کنید؟ سعی کنید از تمام مصاحبه‌شونده‌ها این هفت سوال را بپرسید:

۱. کدام ویژگی را در کسب‌وکار ما دوست دارید؟

و چطور چیزهایی را که دوست ندارید تغییر می‌دهید؟ این سؤال دو کار انجام می‌دهد. اول، به شما نشان می‌دهد که یک نامزد استخدام چطور چیزی را که دوست ندارد بیان می‌کند. آیا درباره‌ی مشکل صحبت می‌کند و بلافاصله راه‌حلی ارائه می‌دهد یا به شما می‌گوید کسب‌وکارتان بی‌نقص است، آن هم در صورتی که واقعا اینطور نیست؟ پس دنبال افرادی بگردید که ۵ درصد درباره‌ی مشکل و ۹۵ درصد درباره‌ی راه حل صحبت کنند.

با پرسیدن این سوال که چطور چیزی را که دوست ندارند تغییر می‌دهند، شما این شانس را دارید که ببینید مهارت‌های حل مسئله‌ی آنها چطور است.

به عنوان مثال، اگر آنها بگویند که خدمات مشتریان شما نامطلوب است اما نتوانند حتی یک ایده‌ی ساده برای اصلاح آن ارائه نکنند، زمانی که برای شما کار کنند چه شانسی برای حل مشکلات خواهند داشت؟ آیا تسلیم می‌شوند و به سراغ چیز دیگری می‌روند؟ احتمالا بهترین کارکنان آنهایی هستند که مشکلات را سریع و به دست خود حل می‌کنند.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *