به‌منظور اعمال تحقیق ارج‌گذار برای حل مسئله، تمرکز کردن روی عوامل مثبت بسیار مهم است. داشتن رویکردی با انرژی مثبت به شما کمک می‌کند تا نقاط مثبت خود را بهبود بخشید، درست مانند رویکرد حل مسئله‌ی سنتی که به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف‌تان را مدیریت یا رفع کنید.

نخستین گام این فرآیند این است که مسئله‌ای را که سعی در حل آن دارید، تشخیص و توضیح دهید. از اینجا به بعد با نگاه کردن به مسئله در ۴ حالت، کار را ادامه می‌دهید:‌ کشف (Discovery)، رؤیا‌پردازی (Dream)، طراحی (Design) و به ثمر رساندن (Deliver). این رویکرد در ۵ گام توضیح داده می‌شود.

گام ۱. تعریف مسئله

پیش از اینکه بتوانید یک مسئله را تجزیه‌وتحلیل کنید، لازم است تا مشخص کنید که به چه چیزی نگاه می‌کنید. هنگامی که تصمیم می‌گیرید تا به نکات مثبت نگاه کنید، در جهت متضاد حرکت خواهید کرد. تعریف موضوع به‌شکل مثبت به شما کمک می‌کند تا به جنبه‌های متضاد آن توجه کنید. در نتیجه به عنوان مثال، به جای جستجوی «راه‌هایی برای حل مشکلات استخدام» راهی را انتخاب خواهید کرد که «به استخدام شتاب بدهد». این تغییر زیرکانه در بیان، می‌تواند تغییر بزرگی در چیزی که روی آن تمرکز می‌کنید، ایجاد کند.

همچنین اطمینان حاصل کنید که موضوع‌تان بیش از حد شما را مطمئن نکرده است: شما می‌خواهید با جستجوی امکانات و راه‌های بسیار برای تغییر، موضوع‌تان را گسترده نگه‌دارید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *