تجربه مشتری عبارت است از تعاملاتِ میان مشتری و برند طی روابط کاری. این مفهوم در واقع بخش جداییناپذیری از مدیریت ارتباط با مشتری است و چنانچه از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، منجر به ایجاد آگاهی و وفاداریِ مشتری خواهد شد و افزایش خرید از محصولات یا خدمات یک برند را بههمراه میآورد. بهعبارتی، تجربهی خوب مشتری در ارتباط با برند، روی میزان وفاداری و خرید مجدد از یک برند بسیار اثرگذار است.
برای این که از نعمت مشتریان وفادار بهرهمند شوید، همواره باید سعی کنید مشتریانتان را راضی نگه دارید. هرچه مشتری از محصولات یا خدمات یک برند رضایت بیشتری داشته باشد، مدت طولانیتری از همان برند خرید خواهد کرد.
از این رو، هر برندی که در سرمایهگذاری روی تجربه مشتری و همچنین خدمات مشتری هوشمندانهتر عمل کند، همیشه چند قدم از سایر رقبا جلوتر خواهد بود. اما دقت داشته باشید که باید بین تجربه مشتری و خدمات مشتری فرق بگذارید. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری دربارهی تجربه مشتری در اختیارتان بگذاریم.
دیدگاهتان را بنویسید