اسلک به‌تازگی زبانۀ (tab) «Home» را به تمامی نرم افزارهای کاربردی (App) خود اضافه و مدیریت آسان پروژه را برای ما مهیا کرده است. کاربرد زبانۀ Home در آغاز روشن نبود اما شرکت مکسیم به‌شکلی تصادفی استفاده‌ای ویژه برای این برگه پیدا کرد. آنها در طی سه روز رباتی را با نام ToDoBot برنامه‌نویسی کردند. این ربات تمام کار‌های در‌دست‌اقدام (doing) و پروژه‌های آینده (‌to do) را برای شما مدیریت و آنها را در برگهٔ Home خود نمایش می‌دهد.

ربات ToDoBot قرار نبود پروژهٔ بزرگی باشد اما بسیاری از اختراعات مهم هم به همین ترتیب روی می‌دهند! استفاده از این ربات بسیار ساده بود و توجه دیگر اعضای شرکت مکسیم را هم به خود جلب کرد. به این ترتیب تمام پروژه‌های شرکت با استفاده از ربات ToDoBot تعریف شد.

نسخه شماره یک این ربات برای اجرای پروژه‌های چندنفره طراحی نشده بود و کاستی‌های فراوانی در انجام کارهای گروهی داشت. شما با استفاده از این ربات فقط قادر بودید دو کار انجام دهید:

۱. ایجاد یک پروژهٔ‌ جدید (to do)؛

۲. اشتراک پروژهٔ جدید با فردی دیگر.

مهم‌ترین ویژگی این ربات زبانۀ Home آن بود: شما می‌توانستید در هر لحظه تمام پروژه‌ها و وضعیت اجرای آنها را در زبانۀ Home ببینید. ربات ToDoBot در اصل برنامه‌ای برای مدیریت وظایف در اسلک (Task Management App for Slack) و مصداقی عملی برای مدیریت پروژه آسان بود.

ربات ToDoBot و واگذاری وظایف در اسلک

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *