بسیاری از ما بدون توجه و تحلیل درست شرایط محیطی داخل و خارج سازمان و سایر شرایط ، جهت استراتژیک سازمان را به صورت پیشفرض با جهت حرکت خود همسو میگیریم.
ما در واقع از مفهوم #جهت_استراتژیک سازمان غافل شدهایم. جهتی که یافتن سمت و سوی آن به سادگی امکان پذیر نیست و مستلزم تحقیقات و بررسیهای همه جانبه است. بررسی دیدگاه سهامداران و مالکان ، چشم انداز مدنظر هیئت مدیره ، نظرات سایر کارکنان ، ویژگیهای سازمان و نقاط قوت و ضعف آن ، بررسی مسائل محیط خارجی و … همگی در تعیین جهت گیری استراتژیک سازمان که از برآیند کلیه این عوامل مشخص میگردد موثر هستند.
انسانهایی با تفکر غیر استراتژیک ، به مفهومی تحت عنوان #جهت_استراتژیک توجه ندارند ، آنها همواره به جهتهای پیش فرض خود مستقل از شرایط فکر میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید