براساس محرکهای متمایز و معتبری است که مشتریان برای محصول یا خدمت ارائهشدهی خاصی، بروز میدهند. نیازها از طریق تحقیق اولیهی بازار کشف و بازبینی میشوند و براساس آن نیازها (به جای خصوصیاتی مثل صنعت یا اندازهی شرکت) مرزهایی برای دستهها تعیین میشود.
۳. دستهبندی ارزشمحور
بین مشتریان براساس ارزش اقتصادیشان تفاوت قائل میشود و مشتریانی با سطح ارزش مشابه را در بخشهای انفرادی میگذارد که میتوانند بهطور مجزا مورد هدف قرار گیرند.
این مقاله بر رویکرد ارزشمحور تمرکز دارد، که به شرکتهای در حال گسترش اجازه میدهد تا بدون صرف وقت و منابع موردنیاز برای انجام فرایند سنتی و توصیفی تحقیق درمورد دستهبندیها، بهطور شفاف بهترین مشتریانشان را (براساس دانش کنونی از بازار) تعریف کنند، هدف قرار دهند و جوابگوی اکثر نیازهای دستهی آنان در مرحلهی توسعه باشند.
دیدگاهتان را بنویسید